زبان خارجی

مهارت های ضروری برای مسلط شدن به زبان انگلیسی چیست؟

حتما شنیده اید که برای تبدیل شدن به یک ارتباط خوب باید در هر یک از چهار مهارت زبانی مهارت داشته باشید. این چهار مهارت به شما فرصت‌هایی می‌دهد تا زمینه‌هایی ایجاد کنید که در آن از زبان برای تبادل اطلاعات واقعی، شواهدی از توانایی خود (اثبات یادگیری) و مهم‌تر از همه، اعتماد به نفس استفاده کنید.

4 مهارت ضروری

لیسنینگ یکی از مهارت های زبانی است که زبان آموزان احتمالا بخاطر اینکه برای درک هر کلمه تحت فشار غیر ضروری هستند، آن را سخت ترین مهارت می دانند. شنونده باید به لیسنینگ علاقه پیدا کند و سرتاپا گوش باشد و توجه کند تا این مهارت ضروری به مرور برایش آسان شود. در زندگی روزمره، موقعیت، گوینده و سرنخ های بصری همگی به ما در رمزگشایی پیام های شفاهی کمک می کنند.

صحبت كردن

زبان ابزاری برای برقراری ارتباط است. ما با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، ایده های خود را بیان می کنیم و همچنین ایده های دیگران را می شناسیم. باید در نظر داشته باشیم که سطح ورودی زبان (شنیدن) باید بالاتر از سطح تولید زبان باشد. در مدارس ابتدایی فن بیان و تلاوت منابع اصلی برای تسلط بر اصوات، ریتم ها و لحن زبان انگلیسی از طریق تولید مثل ساده هستند.

جلوه‌های زبان در بازی‌ها و فعالیت‌های کار زوجی، منابع تشویقی برای یادگیری صحبت کردن به زبان هستند. این به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با ارائه مقدار مشخصی از انتخاب، البته در یک موقعیت نسبتاً کنترل‌شده، شروع به دستکاری زبان کنند.

خواندن

خواندن یک مهارت یادگیری است. این به شما کمک می کند تا تمام بخش های زبان انگلیسی – واژگان، املا، گرامر و نوشتار را بهبود بخشید. این کمک می کند تا شهود زبان در شکل اصلاح شده توسعه یابد.

سپس مغز آنها را تقلید می کند و جملات مشابهی را برای بیان معنای مورد نظر تولید می کند. استفاده از تکنیک های اسکن یا اسکن برای خواندن سریع بسیار موثر است. هنگام مطالعه، خط کشیدن زیر کلمات کلیدی ضروری است. مهارت های خواندن به دانش آموزان کمک می کند تا مطالب را درک کنند و نتیجه گیری کنند.

نوشتن

نوشتن به یادگیرنده شواهد فیزیکی از دستاوردهای خود می دهد و او می تواند پیشرفت خود را اندازه گیری کند. این کمک می کند تا درک آنها از واژگان و ساختار را تثبیت کند و مهارت های زبانی دیگر را تکمیل کند. به درک متن و نوشتن ترکیبات کمک می کند.

می تواند توانایی زبان آموز را برای خلاصه کردن و استفاده آزادانه از زبان تقویت کند. برای نوشتن زبانی بی عیب و نقص باید با کمک روش های مختلف در مهارت های نوشتاری برتری داشت. باید به آهنگسازی و نوشتن خلاقانه اهمیت داد. هنگام نوشتن یک زبان نیز باید بر انسجام و انسجام تمرکز کرد.

با توجه به این چهار مهارت در حین یادگیری زبان انگلیسی، زبان آموزان می توانند از داشتن مهارت های ارتباطی خوب، که در دنیای رقابتی امروز ضروری است، اطمینان حاصل کنند.

راه های عملی برای تقویت مهارت های خود

گوش دادن

در یادگیری هر زبانی نقش بسیار مهمی دارد. گوش دادن موثر درک را تضمین می کند و از جمله موارد دیگر به بهبود دقت هنگام صحبت کردن کمک می کند. چگونه می توانید مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید؟ با گوش دادن فعال، یعنی توجه نه تنها به آنچه گفته می شود، بلکه به نحوه بیان آن نیز توجه کنید. پس گوش کن:

#1. به موسیقی – قدیمی یا مدرن؛ نوع مورد علاقه شما، اما به شعر توجه کنید. (گاهی اوقات خواندن اشعار ممکن است به شما در درک آهنگ کمک کند)

#2. برای فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، اخبار، سرگرمی‌ها، رادیو – کلاسیک‌ها را امتحان کنید. اگر می توانید DVD تماشا کنید، می توانید فیلم را چندین بار تماشا کنید. تماشا کردن با زیرنویس و بعد، وقتی احساس راحتی کردید، بدون زیرنویس. می توانید یک رادیو انگلیسی در خانه یا تلفن همراه خود داشته باشید. حتی اگر واقعاً به آن گوش نمی دهید، گوش های شما به صداهای زبان عادت می کند.

#3. در نمایش ها، نمایشگاه ها، سخنرانی ها و غیره به زبان انگلیسی که توسط مدارس یا جوامع انگلیسی زبان برگزار می شود، شرکت کنید.

صحبت كردن

این اغلب سخت‌ترین مهارت از چهار مهارت زبانی است، اما به محض اینکه بتوانید کمی انگلیسی صحبت کنید، راه‌های زیادی برای بهبود سریع و لذت بردن از آن وجود دارد.

#1. به چت های صوتی بپیوندید. فناوری از نظر شبکه های اجتماعی بسیار پیشرفت کرده است، بنابراین، در هر کجا که زندگی می کنید، یک اتاق گفتگو برای پیوستن پیدا خواهید کرد.

#2. خودت حرف بزن و ضبط کن این ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چگونه می توانید با تکرار چندین بار ضبط را بهبود بخشید تا زمانی که از نتایج خوشحال شوید.

#3. وقتی سر کلاس نیستید با همکلاسی های خود صحبت کنید. شما حتی می توانید یک گروه برای بازی کردن، صرف یک وعده غذایی یا فقط چت با هم تشکیل دهید.

خواندن

این فرآیندی از مغز است و توسعه آن به زمان نیاز دارد: ذهن شما باید به کلمات، عبارات، و عباراتی که با نمادها نشان داده شده اند، معنی بدهد، به علاوه گرامر و ساختار زبان مورد استفاده در متن را برای خواندن درک کند. موارد زیر را برای یادگیری خواندن انگلیسی امتحان کنید:

#1. کتاب انگلیسی و مقالات انگلیسی در وب. کتاب‌ هایی که قبلاً به زبان مادری‌تان خوانده‌اید یا به فیلم تبدیل شده‌اند مناسب اند. سعی کنید با کتاب‌های آسان، حتی کتاب‌های کودکان، و کمیک شروع کنید چون تصاویر به یادگیری کمک می کنند حتی اگر معنی تمام کلمات را بلد نباشید.

#2. زبان تلفن همراه، رایانه شخصی یا تبلت خود را به انگلیسی تغییر دهید. مرتبط کردن یک تابع با یک کلمه خاص، دایره واژگان شما را بهبود می بخشد.

نوشتن

اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردم ترسناک باشد، اما هر کسی می تواند با کمی نظم و تمایل به یادگیری به نوشتن عادت کند.

#1. کلمات یا عباراتی را که فکر می کنید مفید هستند همراه با معنی و مثال آنها یادداشت کنید. اگر آنها را در جملات ببینید، آنها را بهتر به خاطر خواهید آورد. در صورت داشتن دفترچه خاطرات می توانید از آنها استفاده کنید.

#2. در وبلاگ های انگلیسی نظر بنویسید. در حال حاضر وبلاگ ها وب سایت هایی اند که شبیه مجلاتند. بسیاری از مردم از آنها برای افشای ایده های خود در مورد یک موضوع خاص یا برای توضیح چیزها استفاده می کنند.

برای تسلط به زبان انگلیسی باید هر 4 مهارت را تقویت کنید که رمز یادگیری زبان انگلیسی است . اگر بتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید اما لیسنینگ ضعیف باشد، نمی توانید یک مکالمه خوب با کسی داشته باشید. سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی، تمرکز بر روی نقاط ضعف و قوی کردن آن مهارت ها است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا