زبان خارجی

قانون های یادگیری زبان خارجی (3 قانون مهم)

یادگیری یک زبان خارجی ممکن است برای اکثر مردم چالش بزرگی به نظر برسد، اما ترفند این است که در یک محیط زبانی غوطه ور شوید و مطمئن شوید که عوامل فرهنگی یا ذهنی را نیز یاد می گیرید.

1 – هر روز بدون سفر به زبان خود تعامل داشته باشید.

دلیل دیگری (یا بهانه، بسته به نوع نگاه شما) مردم برای عدم یادگیری زبان این است که نمی توانند از کشوری که در آن زبان مادری است دیدن کنند. بدون زمان، بدون پول و غیره

آن را از من بگیر – هیچ چیز در کشور دیگری “در هوا” وجود ندارد که به طرز جادویی شما را قادر سازد به زبان آنها صحبت کنید. من آزمایش های زیادی برای اثبات این موضوع انجام داده ام (مانند یادگیری زبان عربی در حین زندگی در برزیل).

من با مهاجران بی شماری ملاقات کرده ام که سال ها بدون یادگیری زبان محلی در خارج از کشور زندگی می کردند. زندگی در خارج از کشور و غوطه ور شدن یک چیز نیست. اگر برای غوطه ور شدن نیاز به شنیدن و استفاده مداوم از یک زبان دارید، آیا غوطه وری مجازی نمی تواند به همان اندازه موثر باشد؟ البته. فناوری این امکان را به شما می دهد که غوطه ور شدن به سراغ شما بیاید و حتی نیازی به خرید بلیط هواپیما ندارید.

برای شنیدن زبانی که به طور مداوم صحبت می شود، می توانید به TuneIn.com مراجعه کنید تا مجموعه وسیعی از رادیوهای پخش زنده از کشور انتخابی خود را مشاهده کنید. این برنامه (رایگان) همچنین دارای فهرستی از ایستگاه های رادیویی پخش شده به ترتیب زبان است.

برای تماشای مداوم این زبان، ببینید در حال حاضر چه چیزی در یوتیوب در آن کشور پرطرفدار است. به نشانی اینترنتی معادل آن کشور برای آمازون یا ای‌بی (amazon.es، amazon.fr، amazon.co.jp، و غیره) بروید و سریال تلویزیونی مورد علاقه خود را که به آن زبان دوبله شده است بخرید، یا با دیدن آنچه در بالای صفحه است، معادل محلی دریافت کنید. اینجا را بخوانید تا با فیلم های مناسب یادگیری زبان آشنا شوید. ممکن است بتوانید در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید اگر بتوانید محلی را پیدا کنید که شامل دوبله به زبان مناسب باشد. ایستگاه های خبری مختلف همچنین محتوای ویدیویی زیادی به زبان های خاص مانند France24، Deutsche Welle، CNN Español و بسیاری دیگر به صورت آنلاین دارند.

برای خواندن مداوم زبان، علاوه بر سایت های خبری ذکر شده در بالا، می توانید وبلاگ های جالب و سایر سایت های محبوب را در رتبه بندی سایت های برتر الکسا در هر کشور پیدا کنید.

و اگر غوطه وری کامل هنوز مورد شما قرار نگرفته است، حتی یک افزونه برای کروم وجود دارد که با ترجمه برخی از قسمت های سایت هایی که معمولاً به زبان انگلیسی می خوانید، زبان شما را آسان می کند تا کلمات عجیب و غریب را در خواندن انگلیسی شما بپاشید. اطلاعات بیشتر

2 – امروز برای تمرین گفتاری روزانه اسکایپ کنید.

بنابراین شما در حال گوش دادن، تماشا کردن، و حتی خواندن به زبان مقصد خود بوده اید – و همه اینها در راحتی خانه خود. اکنون زمان آن فرا رسیده است: صحبت کردن به صورت زنده با یک بومی.

یکی از توصیه‌های بحث‌برانگیز من، اما زمانی که به مبتدیان توصیه می‌کنم کاملاً روی آن تاکید می‌کنم، این است که اگر اهداف شما در زبان مقصد شامل صحبت کردن به آن زبان است، باید فوراً به آن زبان صحبت کنید.

بیشتر رویکردهای سنتی یا سیستم‌های زبانی به این شکل کار نمی‌کنند، و من فکر می‌کنم اینجاست که دانش‌آموزان خود را ناامید می‌کنند. من می گویم در هفته هفت روز وجود دارد و «یک روز» یکی از آنها نیست.

این چیزی است که من به جای آن پیشنهاد می کنم:

از نکاتی که در بالا آورده ام استفاده کنید تا برخی از واژگان پایه را یاد بگیرید و از برخی کلماتی که قبلاً می دانید آگاه باشید. این کار را برای چند ساعت انجام دهید، و سپس با یک زبان مادری – کسی که تمام عمرش به آن زبان صحبت کرده است، تبادل نظر کنید. شما فقط باید برای اولین مکالمه خود کمی یاد بگیرید، اما اگر فوراً از آن استفاده کنید، چیزهایی را خواهید دید که از دست رفته است و می توانید از آنجا به آن اضافه کنید. تا زمانی که به طور مبهم برای تعامل «آماده» نباشید، نمی‌توانید به تنهایی مطالعه کنید.

در همان چند ساعت اول، توصیه می‌کنم برخی از موارد دلپذیر مانند «سلام»، «ممنونم»، «می‌توانی آن را تکرار کنی؟» یا «نمی‌فهمم»، که بسیاری از آنها را در اینجا برای اکثر زبان‌ها فهرست خواهید کرد.

اما صبر کنید—اگر در کشوری که به آن زبان صحبت می‌کند نیستید، کجا می‌توانید یک زبان مادری پیدا کنید؟

مشکلی نیست! هزاران نفر از زبان مادری آماده هستند و منتظرند تا شما در حال حاضر با آنها صحبت کنید. شما می توانید با استفاده از تفاوت های ارزی، درس های خصوصی بادام زمینی را دریافت کنید. سایت مورد علاقه من برای یافتن افراد بومی، italki.com است (با نمایه من در اینجا ارتباط برقرار کنید)، جایی که من هر دو آموزش زبان چینی و ژاپنی را به صورت تک به تک مبتنی بر اسکایپ با فقط 5 دلار در ساعت دریافت کرده ام.

اگر هنوز فکر می‌کنید روز اول آماده نخواهید بود، پس این را در نظر بگیرید: شروع به کار در اسکایپ به شما این امکان را می‌دهد که با باز کردن یک پنجره دیگر (یا برنامه‌ای مانند Word) در طول مکالمه خود که از قبل با کلمات کلیدی بارگذاری شده است، به آرامی خود را راحت کنید. شما می توانید برای مرجع سریع استفاده کنید تا زمانی که آنها را درونی کنید. حتی می‌توانید در حین چت به Google Translate یا فرهنگ لغت برای آن زبان مراجعه کنید، بنابراین می‌توانید در صورت نیاز کلمات جدید را در حین حرکت یاد بگیرید.

آیا این “تقلب” است؟ نه. هدف این است که یاد بگیریم کارآمد باشیم، نه تقلید از روش های سنتی قدیمی. من خودم از میانبرهای بالا استفاده کردم، و پس از یادگیری زبان لهستانی به مدت تنها یک ساعت برای سفر به ورشو و صحبت کردن در TEDx در مورد یادگیری زبان، توانستم یک مکالمه (بسیار ابتدایی) به زبان لهستانی را برای تمام مدت انجام دهم. نیم ساعت.

3 – پول خود را پس انداز کنید. بهترین منابع رایگان هستند.

روش پس انداز کردن ماهانه

به غیر از پرداختن به توجه بی‌نظیر یک زبان مادری، نمی‌دانم چرا باید صدها دلار برای هر چیزی در یادگیری زبان هزینه کنید. من خودم روزتا استون را امتحان کردم و تحت تأثیر قرار نگرفتم.

اما چیزهای عالی وجود دارد. یک دوره فوق‌العاده و کاملا رایگان که مدام بهتر می‌شود DuoLingo است – که من آن را برای انتخاب زبان‌های اروپایی در حال حاضر پیشنهاد می‌کنم.

موارد مهم در یادگیری سریع زبان:

1-ویدئوهای آموزشی بسیاری را دنبال کنید.

2- همیشه دفترچه یادداشت زبانتان همراهتان باشد.

3-چهار مهارت( خواندن، نوشتن،شنیدن،صحبت کردن) را بیاموزید.

4-مرور زبان قبل از خواب در یادگیری سریع بسیار تاثیر گذار است.

5-موسیقی های انگلیسی میتوانند در یادگیری به شما کمک کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا