زبان خارجی

آموزش یادگیری زبان ژاپنی

زبان ژاپنی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است که یادگیری اش، زمان و تمرین زیادی نیاز دارد و نمی توان راه صد ساله را یک شبه پیمود. ژاپنی نهمین زبان رایج در دنیا است و حدود 128 میلیون نفر از آن به عنوان زبان اول استفاده می کنند. بهترین راه یادگیری ژاپنی، یادگیری گام به گام است.

به شما امکان می دهد زبانی را که در زمینه استفاده می شود بشنوید

به جای تکیه بر مفاهیم مبتنی بر دستور زبان و تمرین‌های واژگانی که همیشه به یک حوزه موضوعی خاص در یک محیط کنترل‌شده، مانند تمرین یا متن، اشاره می‌کنند، در معرض مکالمات و تعاملات واقعی بین شخصیت‌ها قرار خواهید گرفت.

هنگام تماشای سریال های تلویزیونی انیمه، به جای حفظ کردن کلمات یا افعال خاص، با موقعیت ها و زبانی مواجه می شوید که در متن استفاده می شود.

یادگیری منفعلانه در حین تفریح

با تماشای سریال های تلویزیونی انیمه، ژاپنی را به صورت جذبی یاد می گیرید. مغز صداها و روان را به طور ناخودآگاه هنگام دیدن تصاویر در ترکیب با گفتار شخصیت ها جذب می کند.

آیا تا به حال در مورد روشی ساده تر یا سرگرم کننده تر برای یادگیری شنیده اید؟ اگر برای یادگیری ژاپنی به سراغ انیمه ها رفتید، مراقب باشید که آنقدر منفعل نشوید که در نهایت به تقلید از شخصیت های انیمه متوسل شوید. زبان مورد استفاده در زمینه های رسمی و غیررسمی در ژاپنی فرق می کند، با یادگیری زبان صرفا از انیمه ها شاید بعد ها در جایی زبان را به نحو نامناسب استفاده کنید و بی ادب و بچه به نظر برسید.

آشنایی با فرهنگ ژاپنی

نکته مهم در مورد تماشای انیمه به زبان ژاپنی این است که شما نه تنها با خود زبان بلکه با فرهنگ ژاپنی نیز در ارتباط خواهید بود.

به این ترتیب می توانید در مورد مردم ژاپن و آداب و رسوم آنها بیاموزید و بینش های فرهنگی بی شماری را دریافت کنید که به شما کمک می کند تا در دنیای ژاپنی زبان حرکت کنید.

به عنوان مثال، از طریق انیمه ای که در مدارس تنظیم می شود، شما در مورد سیستم آموزشی ژاپن و نحوه ارتباط دختران و پسران دبیرستانی نه تنها با یکدیگر و معلمان خود بلکه با والدین خود آشنا خواهید شد.

نکاتی برای یادگیری زبان ژاپنی از طریق انیمه

اکنون که می‌دانید چرا باید ژاپنی را با انیمه یاد بگیرید و چگونه از این نوع یادگیری سود می‌برید، مهم است که نکاتی را برجسته کنید که به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که از اشتباهات رایج اساسی که ممکن است پیشرفت شما را کندتر کند اجتناب کنید.

حقیقت این است که اگرچه انیمه ژاپنی آشکارا به زبان ژاپنی است، اما نوع زبان آن بسیار معمولی است و بسیاری از زبان های عامیانه و خام را به کار می گیرد. اگرچه این ممکن است در زبان انگلیسی نیز وجود داشته باشد، بسته به برنامه هایی که تماشا می کنید، در ژاپنی مشکل سازتر است.

هر چند ناامید نشو فقط موضوع تمرکز و برنامه ریزی است!

اگر می دانید چگونه برنامه هایی را برای تماشای انتخاب کنید و یاد بگیرید که برخی از عبارات را غربال کنید، در موقعیت خوبی برای به حداکثر رساندن یادگیری و جذب ژاپنی خود خواهید بود.

برای تماشای انیمه به اندازه کافی ژاپنی یاد بگیرید

همانطور که ذکر شد، تماشای انیمه روشی خوب برای زبان آموزان ژاپنی برای دسترسی به زبان در متن خواهد بود. با این حال، برای اینکه واقعاً از این راه بهره مند شوید، باید از قبل کمی ژاپنی بدانید تا بتوانید بر عبارات و کلمات جدیدی که می شنوید تمرکز کنید. به همین دلیل استفاده از انیمه برای یادگیری زبان ژاپنی برای زبان آموزان پیشرفته تر یا زبان آموزان در سطح متوسط به جای مبتدیان مناسب است.

با زیرنویس انگلیسی، حواس‌تان پرت می‌شود و نمی‌توانید به طور کامل ژاپنی را بفهمید

اگر بیش از حد روی زیرنویس‌ها تمرکز کنید، چیزی را که گوش می‌دهید از دست خواهید داد. از این رو باید از قبل به اندازه کافی بدانید که بتوانید از انیمه برای یادگیری زبان ژاپنی با انیمه عمیق تر استفاده کنید.

استفاده از زیرنویس ژاپنی به جای زیرنویس انگلیسی بسیار مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا