روانشناسی

نکاتی برای ازدواج سالم :

ازدواج وضعیت آسانی نیست. صرف نظر از مدت زمانی که با هم بوده اید، صرف زمان، صبر، تلاش و فداکاری برای کار کردن می خواهد. حتی پایدارترین روابط نیز نیاز به ارزیابی مجدد و نگهداری منظم دارند. و در حالی که ممکن است ندانیم پشت پرده هر رابطه چه می گذرد، اما می دانیم که امکان داشتن و حفظ یک ازدواج سالم وجود دارد.

برای زمان، پول و ارتباطات، نکات حیاتی ازدواج را از زوج‌هایی که ازدواج و روابط سالم خوبی داشتند جمع‌آوری کرده‌ایم.

نوشته های مشابه
  • نکاتی برای ازدواج سالم: چگونه آن را به نتیجه برسانیم

با به کار بردن این نکات فوق العاده و مفید در رابطه خود، خود را برای سال های ازدواج سالم و شاد آماده کنید.

  • وقت خود را با یکدیگر بگذرانید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد و حفظ روابط، گذراندن وقت به‌ویژه با زوج‌های متاهل است. برای داشتن یک پیوند قوی تر، مهم است که همیشه وقت بگذارید و آن را با همسرتان بگذرانید. اگر می توانید، شب های قرار ملاقات منظم و فعالیت های آخر هفته را برنامه ریزی کنید. اگر شب‌گردی‌های معمولی امکان‌پذیر نیست، کارهای زیادی برای انجام با هم در خانه وجود دارد، مانند آشپزی، نظافت، یا تماشای فیلم.

چیزی که در ازدواج‌ها باعث شگفتی بیشتر افراد می‌شود این است که علیرغم سال‌ها قرار ملاقات، چیزهای بیشتری در مورد شریک زندگی‌تان وجود دارد. گذراندن وقت با هم به شما این امکان را می دهد که همسرتان را بیشتر بشناسید و درک کنید.

  • با آرامش به تعارض رسیدگی کنید

درگیری و مشکلات برای روابط عادی است. برخی معتقدند که دعواهای سازنده و سالم منجر به تقویت پیوندهای زناشویی می شود. با این حال، برخی از درگیری‌ها به سطح جدیدی از شدت می‌رسند و از نظر احساسی و جسمی ناامن می‌شوند. با یادگیری نحوه رسیدگی به مشکلات با آرامش می توان از این امر جلوگیری کرد.

ابتدا مسائل را درک کنید و سپس با همسرتان در میان بگذارید. با آرامش با یکدیگر صحبت کنید و از بلند کردن صدای خود و درگیر کردن مسائل دیگری که ممکن است باعث واکنش شدید شود خودداری کنید.

  • به یکدیگر احترام بگذارید

احترام راه طولانی است. در دوستی ها، در افرادی که به تازگی با آنها آشنا شده اید، در خانواده و بیشتر در ازدواج. وقتی زن و شوهری نمی توانند به یکدیگر احترام بگذارند، رابطه خود را با شکست مواجه می کنند.

به خاطر داشته باشید که همانطور که دوست دارید با همسرتان رفتار کنید. اگر میل به شکایت از عیوب شریک زندگی خود دارید، از خود بپرسید که اگر او نیز همین کار را با شما انجام دهد، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ احترام نه تنها پیوندها را تقویت می کند، بلکه راه را برای یک رابطه شاد باز می کند.

  • صمیمیت را بشناسید

صمیمیت زناشویی خیلی عمیق است. این به معنای نزدیکی و با هم بودن در یک رابطه است و می تواند به اشکال مختلف باشد. یکی از جنبه های نادیده گرفته شده اما حیاتی صمیمیت، نوع عاطفی آن است. صمیمیت عاطفی در ازدواج می تواند به معنای ایجاد فضایی امن برای همسرتان باشد تا احساسات و عواطف خود را بدون ترس از قضاوت شدن بیان کند.

به عنوان نیمه دیگر ازدواج، باید درک کنید و پیشنهاد دهید که شریک زندگی شما گاهی چه نوع صمیمیتی می خواهد. زمانی که آنها به کسی نیاز دارند که با او صحبت کنند، اما شما صمیمیت فیزیکی ارائه می دهید و فکر می کنید که این چیزی است که آنها نیاز دارند، شما یک قدم به مشکلات و درگیری های بیشتر نزدیک می شوید.

  • علایق مشترک را کشف کنید

یک رابطه زمانی زنده می ماند که زوجین علایق مشابهی داشته باشند. این لزوماً به این معنی نیست که شما باید به هر فعالیتی علاقه داشته باشید یا از آن لذت ببرید، اما فرصت هایی را برای پیوند، به اشتراک گذاشتن و سازش باز می کند.

انجام و دوست داشتن کارها به طور جداگانه چیز بدی نیست، اما اشتراک علایق مشترک نیز برای حفظ ازدواج حیاتی و سالم است. علایق مشترک می تواند آشپزی، امتحان کردن غذاهای جدید، پیاده روی و حتی بازی های رومیزی باشد.

  • ارتباط کلیدی است

وقتی می گویند ارتباط کلیدی است، منظورشان همین است. روابط زیادی وجود دارد که به دلیل فقدان ارتباط منجر به شکستگی قلب شده است. بنابراین اگر به دنبال ازدواجی هستید که تا آخر عمر ادامه داشته باشد، صحبت کنید و به حرف های همسرتان گوش دهید. هرگز تصور نکنید که فقط به این دلیل که برای مدت طولانی با هم بوده اید، آنها از قبل می دانند که به چه چیزی فکر می کنید.

اگر موقعیت ایجاب می کند، به سادگی گوش دهید. اگر در حال مناظره یا بحث در مورد مسائل مهم هستید، قبل از بیان نظر خود در مورد موضوع، ابتدا منتظر بمانید تا همسرتان صحبت خود را تمام کند.

  • ببخش

شریک زندگی شما کاری انجام می دهد که شما را آزار می دهد، ناامید می کند و ناراحت می کند. و شما نیز همین کار را انجام خواهید داد. این می تواند عمدی باشد، گفتن چیزی که قصد آسیب رساندن به آنها را دارد، به ویژه در هنگام مشاجره یا سوء تفاهم، یا در عوض می تواند ناخواسته باشد.

بخشیدن یک نفر قرص سختی است که می توان آن را قورت داد، به خصوص زمانی که نفس شما ضربه خورده باشد. اما برای بقای ازدواج مهم و حیاتی است.

اگر اشتباه کردید و به شریک زندگی خود آسیب رساندید، فورا عذرخواهی کنید و مشکلات را در محل برطرف کنید.

  • نواقص را بپذیرید

وقتی برای اولین بار شریک زندگی خود را ملاقات کردید، متوجه تمام ویژگی های شگفت انگیز او شده اید. و این باعث شد که شما آنقدر عاشق آنها شوید که منجر به ازدواج شود. اما ازدواج چیزهای بیشتری از زندگی مشترک و بچه دار شدن را باز می کند. ازدواج زمانی از رابطه است که در آن همه چیز تغییر می کند و شما ویژگی هایی را می بینید که قبلاً ندیده اید.

به عنوان مثال، زمانی که قرار ملاقات داشتید، ممکن است شریک زندگی شما در امور مالی خوب بوده باشد، اما اکنون، شما فکر می کنید که آنها فقط ارزان هستند یا بیش از حد مقتصد هستند.

به یکدیگر فرصت دهید و لیست جدیدی از چیزهایی که در مورد شریک زندگی خود دوست دارید تهیه کنید و دوباره عاشق آنها شوید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا