آموزشی

انواع مختلف تخصص های پزشکی

شما می توانید آن ها را به سادگی پزشک خطاب کنید. اما اکثر پزشکان در یک زمینه تخصص بیشتری دارند. در واقع چند صد تخصص و فوق تخصص پزشکی وجود دارد. در اینجا رایج ترین انواع پزشکانی که احتمالاً به آن ها مراجعه خواهید کرد، آورده شده است. کلینیک کاشت مو یک لیست کامل است.

آلرژیست/ایمونولوژیست

آنها اختلالات سیستم ایمنی مانند آسم، اگزما، آلرژی های غذایی، حساسیت به نیش حشرات و برخی بیماری های خود ایمنی را درمان می کنند. کمبود سروتونین

متخصصین بیهوشی

این پزشکان به شما داروهایی می‌دهند تا درد شما را بی‌حس کنند یا در حین جراحی، زایمان یا سایر روش‌ها تحت فشار قرار دهند. آنها علائم حیاتی شما را در حالی که شما تحت بیهوشی هستید کنترل می کنند.

متخصصین قلب و عروق

آنها متخصص قلب و عروق خونی هستند. ممکن است آنها را برای نارسایی قلبی، حمله قلبی، فشار خون بالا یا ضربان قلب نامنظم ببینید.

جراحان روده بزرگ و رکتوم

برای مشکلات روده کوچک، روده بزرگ و پایین به این پزشکان مراجعه خواهید کرد. آنها می توانند سرطان روده بزرگ، هموروئید و بیماری التهابی روده را درمان کنند.

متخصصان پزشکی مراقبت های ویژه

آنها از افرادی که به شدت بیمار یا مجروح هستند مراقبت می کنند و اغلب بخش های مراقبت های ویژه را در بیمارستان ها هدایت می کنند. اگر قلب یا سایر اندام‌هایتان از کار می‌افتد یا اگر تصادف کرده‌اید، ممکن است آن‌ها را ببینید.

متخصصین پوست

آیا با پوست، مو، ناخن های خود مشکل دارید؟ آیا خال، جای زخم، آکنه یا حساسیت پوستی دارید؟ متخصصین پوست می توانند کمک کنند.

متخصصان غدد

اینها متخصصان هورمون ها و متابولیسم هستند. آنها می توانند شرایطی مانند دیابت، مشکلات تیروئید، ناباروری و اختلالات کلسیم و استخوان را درمان کنند.

متخصصان فوریت های پزشکی

این پزشکان معمولاً در اورژانس تصمیمات مرگ یا زندگی را برای افراد بیمار و مجروح می گیرند. وظیفه آنها نجات جان انسان ها و جلوگیری یا کاهش احتمال ناتوانی است.

پزشکان خانواده

آنها از کل خانواده از جمله کودکان، بزرگسالان و سالمندان مراقبت می کنند. آنها معاینات معمول و آزمایشات غربالگری را انجام می دهند، واکسن های آنفولانزا و ایمن سازی را به شما می دهند و دیابت و سایر شرایط پزشکی مداوم را مدیریت می کنند.

متخصصین گوارش

آنها متخصص اندام های گوارشی از جمله معده، روده، پانکراس، کبد و کیسه صفرا هستند. ممکن است آنها را برای درد شکم، زخم، اسهال، یرقان یا سرطان در اندام های گوارشی خود ببینید. آنها همچنین کولونوسکوپی و سایر آزمایشات را برای سرطان روده بزرگ انجام می دهند.

متخصصان طب سالمندی

این پزشکان از سالمندان مراقبت می کنند. آنها می توانند افراد را در خانه ها، مطب پزشکان، خانه های سالمندان، مراکز کمک به زندگی و بیمارستان ها درمان کنند.

هماتولوژیست ها

این افراد متخصص بیماری های خون، طحال و غدد لنفاوی مانند بیماری سلول داسی شکل، کم خونی، هموفیلی و لوسمی هستند.

متخصصین خواب

آنها دلایلی را که پشت خواب ضعیف شماست پیدا کرده و درمان می کنند. آنها ممکن است آزمایشگاه خواب داشته باشند یا برای ترسیم الگوهای خواب و بیداری شما آزمایشاتی را در خانه به شما بدهند.

متخصصین پزشکی ورزشی

این پزشکان آسیب های مربوط به ورزش و ورزش را تشخیص، درمان و پیشگیری می کنند.

جراحان عمومی

این پزشکان می توانند تمام قسمت های بدن شما را جراحی کنند. آنها می توانند تومورها، آپاندیس ها یا کیسه صفرا را خارج کرده و فتق را ترمیم کنند. بسیاری از جراحان دارای تخصص های فرعی مانند سرطان، جراحی دست یا عروق هستند.

روماتولوژیست ها

آنها در آرتریت و سایر بیماری های مفاصل، ماهیچه ها، استخوان ها و تاندون ها تخصص دارند. ممکن است آنها را برای پوکی استخوان (استخوان های ضعیف)، کمردرد، نقرس، تاندونیت ناشی از ورزش یا آسیب های مکرر و فیبرومیالژیا ببینید.

متخصصان ریه

برای مشکلاتی مانند سرطان ریه، ذات الریه، آسم، آمفیزم و مشکلات خواب ناشی از مشکلات تنفسی به این متخصصان مراجعه خواهید کرد.

رادیولوژیست ها

آنها از اشعه ایکس، سونوگرافی و سایر آزمایشات تصویربرداری برای تشخیص بیماری ها استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند در انکولوژی پرتوشناسی برای درمان بیماری هایی مانند سرطان تخصص داشته باشند.

اورولوژیست ها

اینها جراحانی هستند که از مردان و زنان برای مشکلات دستگاه ادراری مانند مثانه مراقبت می کنند. همچنین ناباروری مردان را درمان می کنند و آزمایشات پروستات را انجام می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا