روانشناسی

درک روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندسازی بسیار مهم است. رنگ‌ها بر نحوه نگاه مصرف‌کننده به شخصیت و نمایندگی برند تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که رنگ‌هایی را که برند شما را به نمایش می‌گذارند، درک کنید تا مطمئن شوید که بهترین برداشت اولیه را می‌کنید.

در Bold x Collective، تیم ما در توسعه برند و بازاریابی تخصص دارد. ما به طور کامل اهمیت روانشناسی رنگ و نمایندگی آن در بازاریابی و برندسازی را درک می کنیم. با هر پروژه برندسازی که دنبال می کنیم، تئوری رنگ یکی از مولفه های کلیدی است که ما به عنوان یک آژانس روی آن تمرکز می کنیم.

نوشته های مشابه

بیایید نگاهی عمیق تر به روانشناسی رنگ ها بیندازیم و اینکه چگونه می توانید از آن در بازاریابی و برندسازی استفاده کنید.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ها مطالعه چگونگی تأثیر رنگ ها بر احساسات و رفتارهای انسان است. وقتی نوبت به مصرف‌کنندگان می‌رسد، روان‌شناسی رنگ بر برداشت ذهنی آن‌ها از برندتان تأثیر گذار ست، خواه در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، تغییر نام تجاری یا حتی بازاریابی باشید.

بسیاری بر این باورند که رنگ‌ها می‌توانند احساسات خاصی را برانگیزند که با خاطراتی مرتبط است که ما از آن رنگ‌های خاص در طول زندگی خود داریم. برای مثال، بسیاری از افرادی که در اقیانوس شنا کرده‌اند، آن را آرام‌بخش می‌دانند، از این رو آبی اغلب با احساس آرامش و ثبات همراه است. همچنین، وقتی نوبت به نگاه کردن به خورشید زرد رنگ می‌رسد، گرما و آرامش را احساس می‌کنیم. همچنین، مقاله ما را در مورد علم روانشناسی خریداران به عنوان اطلاعات مرتبط بررسی کنید.

روانشناسی رنگ چگونه با بازاریابی و برندسازی مرتبط است؟

یک کمپین بازاریابی موثر ارتباطی بین برند شما و مصرف کننده ایجاد می کند. این می تواند آگاهی و وفاداری برند را ایجاد کند. به عنوان یک برند، این اطلاعات ارزشمند است و می‌خواهید مطمئن شوید که یک استراتژی پشت رنگ‌هایی که می‌خواهید برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید و الهام بخش آنها برای ارتباط با برند خود هستید، داشته باشید.

درک روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های مناسب برای برندتان به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بسازید و تبدیل به افراد شوید.

رنگ ها به شما کمک می کنند تا یک برند به یاد ماندنی بسازید

رنگ ابزار قدرتمندی برای برندسازی است. مصرف کنندگان می توانند یک برند را فقط به دلیل لوگوی آن شناسایی کنند.

برای مثال، وقتی کوکاکولا را با رنگ قرمزش می‌بینید، فوراً متوجه می‌شوید که برند چیست، زیرا رنگ ثابت آن‌ها همین است. وقتی M را از مک‌دونالد می‌بینید، فوراً متوجه می‌شوید که لوگوی مک‌دونالدز است – مکانی شاد و مناسب برای کودکان.

رنگ ها می توانند نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند

آیا می‌دانستید رنگ‌ها می‌توانند به مخاطب شما کمک کنند تا عمل کند؟

آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی چراغ قرمز است، می ایستید و وقتی چراغ سبز است، می روید؟ رفتار انسان طوری برنامه ریزی شده است که به رنگ پاسخ دهد.

با فکر کردن در انتخاب رنگ های مناسب، می توانید بینندگان خود را به سمت مشتری سوق دهید. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان مانند تیم ما در Bold x Collective تست A/B را انجام داده‌اند، که نشان داده است رنگ یک دکمه در یک وب‌سایت می‌تواند باعث افزایش تبدیل شود. در آزمایشی که توسط HubSpot انجام شد، آنها گفتند که تغییر رنگ دکمه آنها نرخ تبدیل آنها را 21٪ افزایش می دهد.

حالا بیایید به رنگ های مختلف و اینکه هر کدام نشان دهنده چیست نگاهی بیندازیم.

قرمز

قرمز شدت را در تمام اشکال کلمه تحریک می کند. وقتی به رنگ قرمز فکر می کنید، چه برندهایی به ذهنتان می رسد؟ کوکاکولا، سی‌ان‌ان، نینتندو و لگو همگی از رنگ قرمز در طراحی لوگوی خود استفاده می‌کنند.

کوکاکولا اغلب در تبلیغات ورزشی تبلیغ می شود زیرا می خواهند با انرژی، اکشن، هیجان و اشتیاق مرتبط باشد. قرمز همچنین اثر تشویق اشتها را دارد و می‌توانید ببینید که چگونه می‌تواند برای کوکاکولا مفید باشد.

CNN یک شرکت خبری است، بنابراین آنها می خواهند مردم هنگام تماشای آن هوشیار باشند و به طور کامل با محتوای آنها درگیر باشند. رنگ قرمز با هیجان، اشتیاق و انرژی به طور ناخودآگاه باعث می شود مخاطبان فکر کنند که محتوای آنها مهم است

مخاطبان نینتندو و لگو در درجه اول کودکان هستند و محصولات آنها بازی های ویدئویی با عامل بالا و عناصر سازنده هستند. اینکه مخاطبانشان هیجان، انرژی و اشتیاق بیشتری را احساس کنند، فقط به نفع آنهاست. تصور کنید این لوگوها خاکستری رنگ بودند. در درجه اول احساس کسلی بود که به مخاطبان دست می داد. همچنین اگر رنگ خاکستری را انتخاب کرده بودند وقتی وارد یکی از فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین آنها می شدید، هیجان، انرژی و اشتیاق به شما منتقل نمی شد.

یکی از جنبه های اصلی رنگ قرمز از نظر بازاریابی این است که یک رنگ فراخوان عالی است. بسیاری از مردم رنگ قرمز را با «ایست» مرتبط می‌کنند، چه چراغ‌های راهنمایی، چه چراغ‌های ترمز خودرو یا علائم توقف. با این حال، اگر در مورد آن فکر کنید، این واقعیت که آنها از رنگ قرمز برای متوقف کردن مردم استفاده می کنند، به اندازه کافی اثبات می کند که مردم را تشویق به عمل می کند. افرادی که علائم توقف و چراغ ها را اختراع کردند، قبلاً از روانشناسی رنگ استفاده می کردند! اگر از آن برای دعوت به اقدام خود استفاده کنید، به احتمال زیاد نتایج بهبود یافته ای را مشاهده خواهید کرد. مراقب نحوه استفاده از آن باشید زیرا رنگ قرمز نیز می تواند نشانه خطر باشد و افراد را منصرف کند.

استفاده از رنگ ها به‌عنوان درمان

رنگ‌درمانی در تمدن های باستانی چین و مصر استفاده می شد که به کروموتراپی و نوردرمانی هم معروف است. هنوز هم از رنگ‌شناسی در درمان استفاده می‌شود ه عنوان مثال:

  • قرمز: برای تحریک بدن و ذهن و افزایش گردش خون
  • زرد: تحریک اعصاب
  • نارنجی: التیام ریه‌ها و افزایش سطح انرژی
  • آبی: تسکین بیماری‌ها و آرام کردن درد
  • طیف نیلی: کاهش مشکلات پوستی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا