آموزشی

نحوه یادگیری زبان

اگر می‌خواهید زبانی را یاد بگیرید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما فقط آن را داریم. ما به چند نکته برتر برای یادگیری زبان نگاهی می اندازیم که می تواند به شما در سفر کمک کند.اختلال تکلم کودکان مطلب پیشنهادی امروز است.

همانطور که جهان هر چه بیشتر به هم متصل می شود، جذابیت یادگیری یک زبان جدید واضح است. چه برای تجارت و چه برای تفریح، توانایی برقراری ارتباط در سطح بین المللی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برای حمایت از شما در سفر یادگیری، به نکات و توصیه های برتر در مورد نحوه یادگیری زبان نگاهی می اندازیم.

علاوه بر این که چرا یادگیری یک زبان می تواند مفید باشد، ما همچنین به برخی از رایج ترین آنها برای یادگیری نگاه می کنیم. اگر می‌خواهید بفهمید یادگیری زبان چقدر طول می‌کشد، ما همچنین بررسی می‌کنیم که سفر شما چقدر طول می‌کشد و چقدر ممکن است دشوار باشد. چه در این نوع یادگیری تازه کار باشید و چه بخواهید تلاش های خود را بهبود ببخشید، مطمئناً اطلاعات مفیدی خواهید یافت.گاز گرفتن کودک و روشهای درمان آن را بخوانید.

چرا یک زبان جدید یاد بگیریم؟

یادگیری یک زبان جدید می تواند در سطوح مختلف، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای مفید باشد. اگرچه ممکن است گاهی اوقات کاری دلهره آور به نظر برسد، دلایل زیادی برای انجام آن وجود دارد. علاوه بر این، یافتن منابع مناسب و ارتباط با زبان مادری و سایر زبان آموزان هرگز آسان تر نبوده است.

اگر به متقاعد کردن بیشتر نیاز دارید، برخی از مزایای بالقوه ای که هنگام یادگیری یک زبان جدید به دست می آید را برجسته کرده ایم:

مغز شما را تقویت می کند

مطالعات زیادی انجام شده است که نحوه پردازش یادگیری زبان را در مغزمان بررسی می کند. این یک حوزه موضوعی جذاب است، با برخی یافته های شگفت انگیز. به عنوان مثال، فرآیند پیچیده ای که در آن زبان را یاد می گیریم می تواند حجم ماده سفید و خاکستری مغز را افزایش دهد. برخی از این مناطق مغز با چیزهایی مانند افزایش حل مسئله، تمرکز و جابجایی بین وظایف مرتبط هستند.

حتی یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان دوزبانه 4.5 سال دیرتر از افراد تک زبانه بدون توجه به عواملی مانند تحصیلات، جنسیت، شغل و محل سکونت دچار زوال عقل شدند. واضح است که وقتی صحبت از یادگیری زبان می‌شود، تأثیرات شگفت‌انگیزی روی مغز وجود دارد.

یادگیری یک زبان چقدر طول می کشد؟

احتمالاً مشتاق هستید که سفر یادگیری زبان خود را شروع کنید، و ممکن است تعجب کنید که چه زمانی می توانید آن را بفهمید و صحبت کنید. البته این چیزها یک شبه اتفاق نمی افتد. یادگیری یک زبان جدید به زمان و فداکاری نسبتاً زیادی نیاز دارد و این اغلب بر اساس عوامل مختلف متفاوت است.

همانطور که گفته شد، تخمین هایی وجود دارد که چقدر طول می کشد. شاید قابل اعتمادترین مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده باشد. آنها زبان ها را بر اساس سختی به چهار سطح مختلف تقسیم کردند و سپس بررسی کردند که چقدر طول می کشد تا دیپلمات های آمریکایی به «تسلط کاری حرفه ای» برسند. این چیزی است که آنها پیدا کردند:

  • زبان های دسته I. این زبان ها بیشتر شبیه به انگلیسی هستند و شامل زبان هایی مانند فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و سوئدی می شوند. حدود 24-30 هفته یا 600-750 ساعت کلاس معمولاً برای مهارت حرفه ای مورد نیاز است.
  • زبان های دسته دوم این شامل زبان هایی مانند آلمانی، اندونزیایی، مالایی، کریول هائیتی و سواحیلی می شود. حدود 36 هفته یا 900 ساعت کلاس معمولاً برای مهارت حرفه ای مورد نیاز است.
  • زبان های دسته سوم. اینها زبانهای سخت تری هستند که تفاوت قابل توجهی با انگلیسی دارند و شامل بنگالی، چکی، فنلاندی، یونانی، عبری، ایسلندی، لهستانی، روسی، تامیلی، تایلندی و ویتنامی هستند. برای مهارت حرفه ای معمولاً 44 هفته یا 1100 ساعت کلاس مورد نیاز است.
  • زبان های دسته چهارم این زبان های «فوق سخت» برای انگلیسی زبانان بسیار دشوار است. این شامل عربی، کانتونی چینی، چینی ماندارین، ژاپنی و کره ای است. برای مهارت حرفه ای معمولاً 88 هفته یا 2200 ساعت کلاس مورد نیاز است.

البته، احتمالاً هنوز به دنبال مهارت در سطح حرفه ای نیستید. خوشبختانه، شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاه تری به بسیاری از اصول اولیه تسلط پیدا کنید. بسیاری از دوره های زبان ما تنها چند هفته طول می کشد تا به شما کمک کنند تا پایه ای محکم بسازید.

کدام زبان ها بیشتر مورد تقاضا هستند؟

اگر هنوز زبان جدیدی را برای یادگیری انتخاب نکرده اید، ممکن است برایتان جالب باشد که کدام زبان در حال حاضر محبوب هستند. چه بخواهید از آن برای پیشرفت حرفه ای خود استفاده کنید و چه برای باز کردن قفل کشورهای جدید برای کاوش، دانستن برخی از زبان های مورد تقاضا در سراسر جهان می تواند مفید باشد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، انگلیسی یکی از رایج ترین زبان های موجود در جهان است. با حدود 339 میلیون زبان مادری و 1.5 میلیارد زبان آموز، برای سفر، کار و یادگیری مفید است. مدارکی مانند آیلتس در سرتاسر جهان محبوب هستند و سالانه حدود 5 میلیون نفر آن را اخذ می کنند.

به غیر از انگلیسی، بسیاری از زبان‌های دیگر با تعداد زیاد زبان‌آموزان، زبان‌آموزان و فرصت‌های شغلی زیاد وجود دارد، از جمله:

  • چینی ها. حدود 1.3 میلیارد زبان چینی بومی وجود دارد که تقریباً 917 میلیون نفر از این افراد ماندارین صحبت می کنند. تسلط به زبان چینی می تواند فرصت های مختلفی را برای شما ایجاد کند، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای.
  • اسپانیایی. تقریباً 20 کشور در سراسر جهان از اسپانیایی به عنوان زبان رسمی استفاده می کنند. با بیش از 450 میلیون زبان مادری، این زبان پس از چینی دومین زبان مادری در جهان است.
  • عربی. عربی زبانی است که از نظر سخنرانان به‌ویژه در اینترنت به سرعت در حال رشد است. همچنین این زبان در حدود 25 کشور در سراسر جهان زبان رسمی است و تقریباً در 60 کشور صحبت می شود، به این معنی که راه ها و مکان های زیادی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
  • فرانسوی. حدود 51 کشور در سرتاسر جهان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، که این زبان را از نظر شیوع تنها پس از انگلیسی و عربی قرار می‌دهد. علاوه بر این، این زبانی است که در بسیاری از مناطق با سریع ترین رشد جهان صحبت می شود.
  • روسی. نزدیک به 150 میلیون روسی زبان بومی و همچنین بیش از 120 میلیون نفر که به آن به عنوان زبان دوم صحبت می کنند وجود دارد. این هشتمین زبان پرکاربرد در سطح جهان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا