آموزشی

نحوه قبولی در آزمون زبان خارجی

اگر به دنبال مشاوره در مورد نحوه قبولی در آزمون زبان خارجی در سطح مبتدی، متوسط ​​یا پیشرفته هستید، در جای مناسبی هستید. این مطلب حاوی نکات ضروری است که توصیه می کنیم از دست ندهید. برای گرفتن مدرک آیلتس چه کنیم

سطح خود را در هر چهار مهارت بشناسید

برای قبولی در امتحان زبان خارجی، بدیهی است که نمی توانید فقط به مهارت ها و تاکتیک ها اتکا کنید.

این آخرین قسمت پازل است.

اول، شما باید مهارت های گسترده تری خود را تا سطح مورد نیاز داشته باشید. روش یادگیری دو زبان هم زمان

اگر اخیراً یک دوره یا یک امتحان پایین تر را به پایان رسانده اید، ممکن است از قبل ایده خوبی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. در غیر این صورت، آیا واقعاً واضح است که در حال حاضر چقدر خوب هستید؟

در غیر این صورت، من واقعاً شما را تشویق می‌کنم تا قبل از شروع آمادگی برای امتحان، یک ارزیابی کامل داشته باشید. آنچه شما نیاز دارید یک تصویر ظریف از چهار مهارت است.

یک دیدگاه عینی، در هر صورت، هر چه مقیاسی را که بالاتر می‌برید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند (مگر اینکه قبلاً امتحان را کمتر از هدف خود انجام داده باشید).

یکی از رازهای موفقیت در یادگیری زبان این است که اجازه دهید یک گوینده زبان به بخشی از هویت شما تبدیل شود. با این حال، خطر این است که هرچه جلوتر بروید – و تلاش بیشتری در طول سال ها انجام داده اید – منیت شما بیشتر مانع می شود.

حقیقت این است که چه بخواهید به خودتان اعتراف کنید چه نخواهید، احتمالاً در برخی مهارت‌ها قوی‌تر از سایر مهارت‌ها هستید. مدت‌ها بود که به آلمانی و روسی تسلط کامل داشتم، اما در نوشتن هر دو زبان بسیار ضعیف‌تر بودم. من قبلاً این را می دانستم، اما ارزیابی های “زگیل و همه” آن را تأیید کردند.

برخلاف من، برخی افراد در نوشتن احساس بهتری نسبت به صحبت کردن دارند. دیگران ممکن است در صحبت کردن خوب باشند اما در مهارت های شنیداری عقب هستند.

فقط مشخص کنید که واقعاً کجا ایستاده اید، ترجیحاً با ارجاع به یکی از معیارهای شناخته شده، مانند CEFRL یا معادل ایالات متحده مانند مقیاس میزگرد زبان بین سازمانی.

چگونه می توانید یک ارزیابی سطح زبان دریافت کنید؟

ساده ترین راه، شرکت در آزمون خودکار آنلاین است. اگر از بدن معاینه شما باشد بسیار بهتر. به عنوان مثال، برای آلمانی، آزمون هایی از انستیتو گوته لندن وجود دارد.

شعبه های انگلستان موسسه فرانسه و Alliance Français یک سایت مشترک دارند که می توانید سطح خود را در شنیدن، خواندن و گرامر بررسی کنید. سپس می توانید یک ارزیابی شفاهی 10 دقیقه ای را از طریق تلفن پیگیری کنید. این همه رایگان است Alliance Français چیزی مشابه در بسیاری از مراکز خود در سراسر جهان دارد. در نیویورک، مؤسسه فرانسوی/Alliance Français یک آزمون آنلاین با ارزیابی تلفنی بعدی دارد:

کامل ترین گزینه ارزیابی حضوری در مقیاس کامل است.

قبل از شروع کار برای امتحان زبان آلمانی، در انستیتوی گوته در لندن امتحان داشتم. من برای یک آزمون کتبی و شنیداری چند گزینه ای و سپس یک بحث ده یا پانزده دقیقه ای تک به تک با یک ارزیاب به آنجا رفتم. هزینه آن 10 پوند است که از هزینه دوره کسر می شود.

من در مرکز زبان روسی در لندن ارزیابی کاملی داشتم قبل از اینکه آنها من را برای گواهینامه دوم TRKI و سال بعد، امتحانات گواهینامه سوم را وارد کنند. باز هم هزینه ای وجود داشت، اما این از هزینه امتحان کسر شد.

بررسی کنید که آیا ارائه‌دهنده امتحان آزمون‌های مشابهی در زبان مقصد شما در نزدیکی شما دارد یا خیر.

من خوش شانس هستم که در یک کلان شهر زندگی می کنم. اگر یک موسسه زبان بزرگ در نزدیکی خود ندارید، ممکن است متوجه شوید که یک مدرسه زبان محلی ارزیابی سطح را ارائه می دهد. در غیر این صورت، می توانید از یک معلم آنلاین بخواهید که توانایی شما را ارزیابی کند. برای مثال، شخصی را در italki پیدا کنید.

هنگامی که درک عینی از سطح خود پیدا کردید، می توانید در نظر بگیرید که آیا می خواهید در امتحانی سطح فعلی خود را قبول کنید یا خیر. این اساساً رویکرد من با گواهی دوم روسی TRKI بود، جایی که سعی می‌کردم هر مهارت ضعیف‌تری یعنی نوشتن را بیاموزم. یا، واقعاً می توانید خود را دراز کنید و برای ستاره ها شلیک کنید.

برای هر دو رویکرد چیزی برای گفتن وجود دارد. حدس می‌زنم به این بستگی دارد که چه زمانی می‌توانید (یا نیاز دارید) در امتحان شرکت کنید، برای چه می‌خواهید و شخصیت شما.

در هر صورت، اگر ابتدا مدتی را صرف ارزیابی سطح خود کنید، می توانید از موضع دانش تصمیم بگیرید و سپس بر اساس آن آماده شوید.

می‌توانید نحوه آماده‌سازی من برای آزمون‌های روسی و آلمانی را در جای دیگری در سایت بررسی کنید. در مورد روسی و آلمانی پیشرفته و سایر سطوح و زبان ها چیزهای بیشتری وجود خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا