آموزشی

راه های موثر برای یادگیری

1.کسب تجربه عملی

برای بسیاری از دانش آموزان، یادگیری معمولاً شامل خواندن کتاب های درسی، شرکت در سخنرانی ها، یا انجام تحقیق در کتابخانه یا آنلاین است. در حالی که دیدن اطلاعات و سپس نوشتن آن مهم است، در واقع به کارگیری دانش و مهارت های جدید می تواند یکی از بهترین راه ها برای بهبود یادگیری باشد.

اگر این یک مهارت ورزشی یا ورزشی است، فعالیت را به طور منظم انجام دهید. اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، صحبت کردن با شخص دیگری را تمرین کنید و اطراف خود را با تجربیات غوطه وری در زبان محاصره کنید. فیلم‌های خارجی زبان را تماشا کنید و با افراد بومی صحبت کنید تا مهارت‌های نوپای خود را تمرین کنید.

خلاصه

اگر می‌خواهید مهارت یا توانایی جدیدی کسب کنید، روی کسب تجربه عملی تمرکز کنید.

2.از اشتباه کردن نترسید

در حالی که خرد سنتی کلاس درس نشان می دهد که باید از اشتباهات در یادگیری و مطالعه اجتناب کرد، تحقیقات نشان داده است که اشتباه کردن هنگام یادگیری می تواند نتایج یادگیری را بهبود بخشد.

طبق یک مطالعه، یادگیری آزمون و خطا در جایی که اشتباهات به پاسخ واقعی نزدیک بود، در واقع بخش مفیدی از فرآیند یادگیری بود.

مطالعه دیگری نشان داد که وقتی اشتباهات با بازخورد اصلاحی همراه شود، می تواند برای یادگیری مفید باشد

بنابراین اگر هنگام مطالعه اشتباه می کنید، مثلاً جواب را اشتباه می گیرید یا به نتیجه نادرست می رسید، مدتی را به تصحیح اشتباه و بررسی نحوه رسیدن به پاسخ نادرست اختصاص دهید. این نوع استراتژی می‌تواند به تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی کمک کند و شما را در موقعیت‌های یادگیری که نیاز به تغییر ذهنیت دارند سازگارتر کند.

خلاصه

تحقیقات نشان می‌دهد که اشتباه کردن در هنگام یادگیری واقعاً می‌تواند به بهبود نتایج کمک کند، به خصوص اگر اشتباه خود را تصحیح کنید و برای درک علت وقوع آن وقت بگذارید.

3.از تمرین توزیع شده استفاده کنید

استراتژی دیگری که می تواند کمک کند، به عنوان تمرین توزیع شده شناخته می شود. به جای اینکه سعی کنید همه آموخته های خود را در چند جلسه طولانی مطالعه جمع کنید، یک جلسه کوتاه و متمرکز را امتحان کنید و سپس استراحت کنید.

بنابراین اگر در حال یادگیری یک زبان جدید بودید، ممکن است مدت زمانی را به یک جلسه فشرده مطالعه اختصاص دهید. پس از استراحت، دوباره برمی‌گردید و یادگیری قبلی خود را تمرین می‌کنید و در عین حال آن را به یادگیری جدید نیز تعمیم می‌دهید. این روند بازگشت به جلسات کوتاه در یک دوره زمانی طولانی یکی از بهترین راه ها برای یادگیری کارآمد و مؤثر است.

تحقیقات نشان می دهد که این نوع یادگیری توزیع شده یکی از موثرترین تکنیک های یادگیری است

4.تست بزنید

در حالی که ممکن است به نظر برسد که صرف زمان بیشتر برای مطالعه یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن یادگیری است، تحقیقات نشان داده است که امتحان کردن در واقع به شما کمک می‌کند تا آنچه را که آموخته‌اید بهتر به خاطر بسپارید، حتی اگر در آزمون پوشش داده نشده باشد.

این پدیده که به عنوان اثر تست شناخته می شود، نشان می دهد که صرف زمان برای بازیابی اطلاعات از حافظه، حافظه بلند مدت آن اطلاعات را بهبود می بخشد. این تمرین بازیابی این احتمال را افزایش می دهد که بتوانید آن اطلاعات را دوباره در آینده به خاطر بسپارید

5.چندوظیفه ای را متوقف کنید

برای سال‌ها تصور می‌شد افرادی که چند کار را انجام می‌دهند (بیش از یک فعالیت را همزمان انجام می‌دهند) نسبت به افرادی که انجام نمی‌دهند برتری دارند. با این حال، اکنون تحقیقات نشان می دهد که انجام چند وظیفه ای در واقع می تواند یادگیری را کم اثر کند.

چندوظیفه ای می تواند شامل تلاش برای انجام بیش از یک کار به طور همزمان باشد، اما همچنین می تواند شامل جابجایی سریع بین کارها یا تلاش برای انجام سریع وظایف یکی پس از دیگری باشد.

بر اساس تحقیقات، انجام این کار نه تنها باعث می شود افراد هنگام کار بازدهی کمتری داشته باشند، بلکه توجه را نیز کاهش می دهد و درک را کاهش می دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که چندوظیفه ای رسانه ای یا تقسیم توجه بین منابع مختلف رسانه ای نیز می تواند تأثیر مخربی بر یادگیری و عملکرد تحصیلی داشته باشد.

چگونه می توانید از خطرات چندوظیفه ای جلوگیری کنید؟ با متمرکز کردن توجه خود بر روی کار در دست شروع کنید و برای مدت زمان از پیش تعیین شده به کار خود ادامه دهید.

خلاصه

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یاد بگیرید، مهم است که برخی از تکنیک‌های یادگیری متفاوتی را که مؤثر نشان داده شده‌اند، بررسی کنید. استراتژی هایی مانند تقویت حافظه و یادگیری به روش های مختلف می تواند مفید باشد. یادگیری منظم چیزهای جدید، استفاده از تمرین های توزیع شده و آزمایش اغلب خود نیز می تواند راه های مفیدی برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده کارآمد باشد.

تبدیل شدن به یک یادگیرنده مؤثرتر می تواند زمان بر باشد و ایجاد عادت های جدید همیشه به تمرین و اراده نیاز دارد. با تمرکز بر چند مورد از این نکات شروع کنید تا ببینید آیا می توانید از جلسه مطالعه بعدی خود سود بیشتری ببرید یا خیر.

شاید مهم‌تر از همه، روی ایجاد این ذهنیت کار کنید که می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که باور به ظرفیت خود برای رشد، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از فرصت‌های یادگیری است که دنبال می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا