آموزشی

تعدادی نکته برای یادگیری سریعتر زبان

1. زود صحبت کردن را شروع کنید

در حالی که ما نکات زیادی را روی ورودی متمرکز کرده‌ایم، اهمیت حیاتی صحبت کردن را فراموش نکنیم. از این گذشته، وقتی ریچاردز ایتالیایی را در 90 روز یاد گرفت، تمام ماه های دوم و سوم خود را در واقع به زبان ایتالیایی گذراند.

برای این منظور، اگر می خواهید زبانی را سریع یاد بگیرید، ریچاردز توصیه می کند که از ماه دوم شروع به صحبت کردن و گفتگوهای روزانه کنید. او توضیح می‌دهد: «کمی زودتر از آن چیزی است که من معمولاً توصیه می‌کنم، اما چون این هدف را داریم که سریع صحبت کنیم، باید شروع کنیم».دستگاه های موسیقی ایرانی را بشناسید.

فرصت های زیادی برای صحبت کردن به یک زبان جدید وجود دارد، حتی اگر نمی توانید به کشوری سفر کنید که در آن زبان صحبت می شود. می‌توانید در یک تبادل زبان شرکت کنید، از یک برنامه تبادل زبان با ابزارهای گفتاری در حال حرکت استفاده کنید، یا از سرویسی مانند Preply برای شرکت در کلاس‌های روزانه انفرادی با معلم زبان استفاده کنید.آموزش رایگان کالیمبا و نکات جالب آن به عنوان یک موسیقی جدید توصیه می شود.

2. در زبان غوطه ور شوید

هنگامی که توانایی خود را برای “درآوردن زبان از دهان خود و صحبت کردن با آن” آموزش دادید، باید همان کارهای قبلی را با “استروئیدها” انجام دهید. ایده این است که تا جایی که ممکن است با افراد بیشتری صحبت کنید و تا جایی که می توانید از طریق خواندن و گوش دادن، ورودی زبان دریافت کنید.

به منظور ایجاد غوطه ور شدن هر چه بیشتر از خانه خود بدون سفر به یک کشور خارجی، باید راه هایی را بیابید که زبان مقصد خود را وارد زندگی خود کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، یادگیری در مورد علایق خود به منظور حفظ خود درگیر و علاقه مند به یادگیری زبان می تواند بسیار کمک کند.

برای نکات بیشتر در مورد ایجاد یک محیط غوطه وری در خانه، این مقاله را بررسی کنید.

3. هر بار یک زبان را یاد بگیرید

به عنوان یک چند زبانی که به خود یاد داده است به هشت زبان صحبت کند، رایج ترین سوالی که ریچاردز دریافت می کند این است: “چگونه می توانم همزمان بیش از یک زبان یاد بگیرم؟”

توصیه او؟ “این کار را نکن… بیایید با آن روبرو شویم، یادگیری یک زبان به تنهایی به اندازه کافی سخت است، درست است؟ و ارتباط مستقیمی بین تمرکز و میزان یادگیری شما وجود دارد.” هرچه یادگیری شما تمرکز بیشتری داشته باشد، زمان بیشتری را در یک زبان صرف کنید، سریعتر یاد خواهید گرفت. افزودن زبان دوم فقط زمان و توجه شما را تقسیم می کند.

همانطور که گفته شد، اگر واقعاً فقط می‌خواهید دو زبان را همزمان یاد بگیرید و روی سرعت تمرکز ندارید، ریچاردز شما را تشویق می‌کند که آن را دنبال کنید، تا زمانی که بدانید «این کار شما را کاهش می‌دهد». و اگر متعهد به یادگیری همزمان دو زبان مختلف هستید، سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی، دو زبان بسیار متفاوت (مانند اسپانیایی و ژاپنی) را انتخاب کنید.

4. بر روی مطالعه متمرکز واقعی تمرکز کنید… نه هک های ارزان

درست مانند هر چیزی که به کار سخت نیاز دارد، هیچ کمبودی در افسانه ها و میانبرها در گفتمان عمومی در مورد یادگیری سریع زبان وجود ندارد. اما حقیقت این است که با یادگیری زبان، با حداقل تلاش به نتیجه نخواهید رسید.

بنابراین، آیا می توانید در هنگام خواب زبان یاد بگیرید یا این اتلاف وقت است؟ ریچاردز از پاسخ دادن ابایی ندارد: «هدر دادن زمان».

فهمیدم… بیایید ادامه دهیم.

5. هنگام تماشای تلویزیون زیرنویس را خاموش کنید

یکی دیگر از هک های رایج برای یادگیری زبان، تماشای تلویزیون و فیلم به آن زبان است. در واقع، ریچاردز به عنوان یک فرمت اصلی مطالعه زبان، طرفدار آن نیست. به نظر او، «فیلم‌ها قالب چندان مناسبی نیستند» زیرا طولانی هستند و هر بار فقط یک جمله را روی صفحه می‌بینید، برخلاف کتابی که اسکن، خواندن و بازخوانی آن آسان است. به این ترتیب، ریچاردز از طرفداران پر و پا قرص فیلم «به عنوان وسیله اصلی مطالعه» نیست.

همانطور که گفته شد، اگر می خواهید فیلم یا تلویزیون را به یک زبان خارجی به عنوان یک ابزار یادگیری مکمل تماشا کنید، بهتر است زیرنویس را خاموش کنید. زیرا وقتی زیرنویس را روشن می‌کنید، دیگر گوش نمی‌دهید، بلکه در حال خواندن هستید. و اگر در حال خواندن یک فیلم به زبان انگلیسی هستید، چیز زیادی در یک زبان خارجی یاد نخواهید گرفت، درست است؟

نتیجه نهایی؟ این توهم را نداشته باشید که با تماشای یک فیلم به مدت دو ساعت پیشرفت زیادی در مهارت های زبانی خود دارید زیرا متأسفانه اینطور نیستید.

6. داشتن «تحمل در برابر ابهام» قوی

ممکن است از این ایده که یک فرد می تواند در عرض سه ماه یک زبان جدید را تا سطح مکالمه یاد بگیرد، کمی شوکه شوید. برای بسیاری از ما، زمان بسیار بیشتری طول می کشد. اینطور نیست؟

خوب، وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی باعث می‌شود یادگیری زبان بیشتر از آنچه باید یا باید طول بکشد، توضیح می‌دهد که زبان‌آموزان باید «تحمل زیادی در برابر ابهام» داشته باشند. این بدان معناست که هنگام یادگیری زبان باید با میلیون‌ها چیز که نمی‌فهمید مشکلی نداشته باشید.

اگر با بررسی تک تک کلمات متنی که متوجه آن نمی شوید گرفتار شوید، به سادگی بسیار ناکارآمد است و زمان زیادی می برد.

اما هنگامی که شما تحمل ابهام بالایی دارید، همانطور که زبان آموزان خوب این کار را انجام می دهند، می توانید کمی راحت باشید. با تحمل ابهام، خود را آزاد می‌کنیم تا به اصول اولیه پایبند باشیم و در عین حال در مورد زبان برای یادگیری بیشتر باز و کنجکاو هستیم.

بزرگترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید اصرار بر دانستن همه چیز است.

یادگیری زبان می تواند تا زمانی که شما نیاز دارید طول بکشد

در حالی که این ده نکته از ریچاردز بر کمک به شما در یادگیری زبان با سرعت سرسام آور تمرکز دارد، آنها به همان اندازه برای افرادی که قادر و مایل هستند وقت خود را صرف یادگیری زبان مقصد خود کنند، مرتبط و مفید هستند.

زیرا تا زمانی که دلیل خوبی برای تعیین هدف برای یادگیری یک زبان جدید در 90 روز نداشته باشید، دلیلی وجود ندارد که در مورد یادگیری سریع یک زبان استرس زیادی داشته باشید. اگر مجبوری با کسی رقابت کنی، با کسی که دیروز بودی رقابت کن، نه با کسی بیرون از تو.

پیشرفت های کوچک و تدریجی را جشن بگیرید که نان و کره یادگیری زبان است. به هر حال، بهترین راه ها برای یادگیری زبان آنهایی هستند که برای شما مفید هستند. پس از این روند لذت ببرید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا