جنسی و زناشویی

ازدواج در خارج از کشور

برخی از زوج ها آرزوی یک عروسی مقصد در یک جزیره گرمسیری یا در حومه روستایی رمانتیک یک کشور دیگر را دارند. زوج های دیگر ممکن است بخواهند در کشوری که در آن متولد شده اند در خارج از کشور ازدواج کنند یا دارای روابط خانوادگی باشند. برخی از انواع متداول ازدواج های خارج از کشور که مردم در ایالات متحده برای “گره زدن” در نظر می گیرند عبارتند از:

ازدواج قانونی در کشور دیگری که هر دو زوج شهروند ایالات متحده هستند.

ازدواج قانونی در یک کشور دیگر بین یک شهروند ایالات متحده و یک شهروند یک کشور دیگر.

هنگامی که ازدواج در کشور دیگری انجام می شود –اطلاعات بیشتر– چندین الزام و محدودیت اضافی وجود دارد. ازدواج های خارج از کشور زمانی که شامل همسرانی با تابعیت های مختلف می شود، می تواند حتی پیچیده تر شود. از زمان کووید-19، تأخیر در پردازش کنسولی در درخواست‌های مهاجرت و وزارت امور خارجه و ثبت درخواست‌ها وجود داشته است که می‌تواند عروسی خارجی را بیشتر به تأخیر بیندازد. قبل از برگزاری مراسم عروسی در کشور دیگری، ضروری است که با یک وکیل حقوقی خانواده در ایالت خود مشورت کنید. 

ازدواج در خارج از کشور و ازدواج های قانونی

هنگام ازدواج در یک کشور خارجی، بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که ازدواج رویایی شما از نظر قانونی به رسمیت شناخته می شود. هر کشوری قوانین ازدواج متفاوتی دارد. قوانین ازدواج در کشورهای دیگر ممکن است نیاز به آزمایش خون، رضایت والدین، آزمایشات پزشکی، حداقل اقامت، یا گواهی دولت داشته باشند. هنگام استفاده از اسناد خارج از کشور، از جمله شناسنامه یا سایر سوابق ضروری، ممکن است لازم باشد اسناد را به زبان رسمی کشور ترجمه کنید.

اگر شهروند ایالات متحده هستید و می خواهید به طور قانونی در کشور دیگری ازدواج کنید، همچنین باید مطمئن شوید که ازدواج از نظر قانونی در هنگام بازگشت به ایالات متحده به رسمیت شناخته می شود. وضعیت قانونی در ایالات متحده ازدواج های بین المللی ممکن است مستلزم رعایت قوانین ازدواج کشور خارجی، قوانین ازدواج ایالت محل اقامت شما و قوانین مهاجرت ایالات متحده باشد.

آیا ازدواج در کشور خارجی قانونی است؟

عروسی در یک کشور خارجی تا زمانی قانونی است که با قوانین محلی مطابقت داشته باشد. هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که تعیین می کند چه کسانی واجد شرایط ازدواج هستند، شرایط لازم برای درخواست گواهی ازدواج یا ازدواج، و مراسم ازدواج مطابق با قوانین محلی.

اگر در مورد شرایط عروسی کشور دیگری سؤالی دارید، باید برای مشاوره با کشور خارجی یا یک وکیل مجرب قانون ازدواج در ایالت خود تماس بگیرید.

آیا آمریکا ازدواج در کشورهای خارجی را به رسمیت می شناسد؟

ازدواج در یک کشور خارجی به طور کلی توسط ایالات متحده معتبر تلقی می شود تا زمانی که در کشور محل ازدواج قانونی باشد. بسته به کشور، این ممکن است شامل ازدواج های مدنی یا مذهبی در صورت مطابقت با قوانین محلی باشد.

با این حال، در برخی موارد، ازدواج در کشوری دیگر در مواردی که مستقیماً با قوانین ازدواج ایالات متحده در تضاد باشد، ممکن است به رسمیت شناخته نشود. به عنوان مثال، فرض کنید یک مقیم کشور دیگری دارای چندین همسر قانونی است که در آن چندهمسری قانونی است. با این حال، شهروندان ایالات متحده نمی توانند بیش از یک همسر قانونی داشته باشند، حتی اگر به طور قانونی با چندین همسر در کشور دیگری ازدواج کرده باشند. در این صورت، آنها باید در هنگام مهاجرت به ایالات متحده یک همسر قانونی تعیین کنند. در صورتی که قصد ازدواج با فردی در خارج از کشور دارید برای اینکه جزئیات کامل درمورد نحوه اقامت و پاسپورت را متوجه شوید به معرفی دفتر مهاجرتی در تهران مراجعه کنید. آنها شما را در امر اقامت از طریق ازدواج راهنمایی می کنند.

شرایط ازدواج در کشور دیگر چیست؟

فرآیند واجد شرایط بودن و انجام ازدواج در خارج از کشور ممکن است پیچیده و پرهزینه باشد. قبل از تعیین تاریخ عروسی یا برنامه های خاص، ضروری است که تمام الزامات ازدواج در کشور دیگر را درک کنید. برخی از کشورها ممکن است ازدواج همجنس‌گرایان یا ازدواج افراد با مذاهب مختلف را مجاز نکنند. نمونه هایی از برخی از الزامات فردی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حداقل مدت اقامت قبل از ازدواج ممکن است انجام شود
  • آزمایش خون یا آزمایشات پزشکی
  • گواهی سلامت
  • رضایت والدین همسران
  • حداقل شرایط سنی
  • اسناد ازدواج قبلی، فوت، یا گواهی طلاق که به طور رسمی به زبان محلی ترجمه شده است
  • شناسنامه با ترجمه رسمی
  • سوگندنامه صلاحیت ازدواج یا گواهی ازدواج
  • تغییر دین برای ادیان خاص
  • گواهی از کشور مبدا مبنی بر اینکه فرد قبلا ازدواج نکرده است
  • هزینه های تشکیل پرونده

در وبلاگ های گوناگون کاربران نظرات و دانسته های خود را در مورد ازدواج با فرد خارجی بیان کرده اند. اینجا توضیحات داده شده را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا