متفرقه

چگونه بدن مواد مغذی را از غذاها دریافت می کند؟

خوردن طیف وسیعی از غذاها که شامل انواع مواد مغذی هستند، ساده ترین راه برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. پروستات و ناباروری رابطه نزدیکی با هم دارند و روش درمان یا پیشگیری پروستات مواد مغذی و سالم است.

پروتئین ها

پروتئین ها به بدن شما اسیدهای آمینه می دهند – بلوک های ساختمانی که به سلول های بدن شما کمک می کند تا تمام فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. پروتئین ها به بدن شما کمک می کنند تا سلول های جدید بسازد، سلول های قدیمی را ترمیم کند، هورمون ها و آنزیم ها را تولید کند و سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه دارد. اگر پروتئین کافی نداشته باشید، بهبودی بدن شما از بیماری بیشتر طول می کشد و احتمال اینکه در وهله اول بیمار شوید بیشتر است.

در طول درمان سرطان سینه، برخی افراد ممکن است بیش از حد معمول به پروتئین نیاز داشته باشند. منابع خوب پروتئین گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ و لبنیات کم چرب و همچنین آجیل، لوبیا خشک، نخود و عدس است. بهترین جراح لب در ایران را می شناسید؟

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها به شما انرژی سریع می دهند – آنها به سرعت به عنوان گلوکز (قند خون) وارد خون شما می شوند، که بدن شما ابتدا برای سوخت استفاده می کند، قبل از اینکه باقی مانده را به چربی تبدیل کند.

میوه ها، سبزیجات، نان، ماکارونی، غلات، محصولات غلات، کراکر، لوبیا خشک، نخود و عدس همگی منابع خوب کربوهیدرات هستند. بسیاری از آنها همچنین منابع خوبی از فیبر هستند که سیستم گوارش شما برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد.

شکر (سفید و قهوه ای)، عسل و ملاس نیز کربوهیدرات هستند. اما این نوع کربوهیدرات ها کالری بالایی دارند و هیچ مزیت دیگری (مانند ویتامین ها و مواد معدنی) ندارند. غلات کامل و میوه ها و سبزیجات نسبت به غلات و قندهای تصفیه شده منابع کربوهیدرات سالم تری هستند.

چربی ها

چربی ها اسیدهای چرب لازم برای رشد و تولید سلول ها و هورمون های جدید را به بدن شما می دهند. چربی همچنین به حرکت برخی ویتامین ها در بدن کمک می کند. ویتامین‌های A، D، E و K ویتامین‌های محلول در چربی هستند، به این معنی که برای جذب به مقداری چربی نیاز دارند. آنها همچنین در بافت های چربی بدن شما و کبد ذخیره می شوند. چربی همچنین به محافظت از اندام های شما در برابر ضربه کمک می کند. بدن شما کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند که به عنوان انرژی ذخیره ذخیره می شود.

چربی ها کالری متمرکزتری نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئین ها به شما می دهند. به عبارت دیگر، یک قاشق چای‌خوری چربی کالری بیشتری نسبت به یک قاشق چای‌خوری کربوهیدرات یا یک قاشق چای‌خوری پروتئین دارد.

سه نوع اصلی چربی وجود دارد:

چربی های اشباع شده عمدتاً در گوشت و فرآورده های لبنی کامل یا به عبارت دیگر غذاهای حیوانی یافت می شوند. با این حال، روغن نارگیل و روغن پالم چربی های اشباع شده هستند. چربی های اشباع شده معمولا در دمای اتاق جامد هستند. چربی‌های ترانس (همچنین به آن‌ها چربی‌های ترانس اشباع یا اسیدهای چرب ترانس نیز گفته می‌شود) زمانی تشکیل می‌شوند که روغن‌های گیاهی مایع فرآیندی به نام هیدروژناسیون را طی می‌کنند که در آن هیدروژن برای جامدتر کردن روغن‌ها اضافه می‌شود. چربی‌های گیاهی هیدروژنه در فرآوری مواد غذایی استفاده می‌شوند زیرا به غذاها ماندگاری طولانی‌تری می‌دهند و طعم، شکل و بافت مطلوبی دارند. اکثر چربی‌های ترانس در مارگارین، کلوچه‌ها، کراکرها، میان وعده‌ها، غذاهای سرخ‌شده (از جمله فست فود سرخ‌شده)، دونات، شیرینی‌ها، محصولات پخته شده و سایر غذاهای فرآوری‌شده که با یا تا حدی سرخ شده‌اند یافت می‌شود. روغن های هیدروژنه

چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع عمدتاً در غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، آجیل و غلات و همچنین روغن های تهیه شده از این آجیل ها و غلات (کانولا، ذرت، سویا) یافت می شوند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 چند غیر اشباع هستند. علاوه بر سبزیجات، آجیل و غلات، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در ماهی های آب سرد مانند تن، سالمون و ماهی خال مخالی یافت می شود. چربی های تک و چند غیراشباع ممکن است سطح تری گلیسیرید شما را پایین نگه دارند. تری گلیسیرید نوعی چربی در جریان خون شماست. مطالعات سطوح بالای تری گلیسیرید را با افزایش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط دانسته اند.

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها استخوان های شما را قوی می کنند، دید شما را شفاف و واضح می کنند و پوست، ناخن ها و موهای شما را سالم و درخشان می کنند. ویتامین ها همچنین به بدن شما کمک می کنند تا از انرژی غذایی که می خورید استفاده کند.

مواد معدنی عناصر شیمیایی هستند که به تنظیم فرآیندهای بدن شما کمک می کنند. به عنوان مثال، پتاسیم به عملکرد اعصاب و ماهیچه های شما کمک می کند. کلسیم به دندان ها و استخوان های شما کمک می کند قوی بمانند. آهن اکسیژن را به سلول های شما می رساند.

اگر یک رژیم غذایی متعادل با کالری و پروتئین کافی می خورید، احتمالاً ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت می کنید. اما اگر برای سرطان سینه تحت درمان هستید، این ممکن است یک چالش باشد. و برخی درمان‌ها ممکن است منابع بدن شما از برخی ویتامین‌ها یا مواد معدنی را کاهش دهند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که بین دریافت مواد مغذی از طریق غذا و مصرف مکمل ها (ویتامین ها، مواد معدنی، و گیاهان/گیاه شناسی) تفاوت زیادی وجود دارد. ویتامین ها و مواد معدنی در بدن شما به روش های بسیار پیچیده ای با هم کار می کنند و بر جذب و پردازش یکدیگر تأثیر می گذارند و بر عملکرد بدن شما تأثیر می گذارند. هنگامی که ویتامین ها و مواد معدنی خود را از طریق خوردن غذا دریافت می کنید، اغلب حفظ تعادل این مواد مغذی برای بدن آسان تر است. وقتی مکملی مانند قرص ویتامین C یا E مصرف می‌کنید، دوز بسیار غلیظی دریافت می‌کنید که احتمالاً هرگز از غذا دریافت نمی‌کنید. در حالی که برخی مکمل ها ممکن است مفید باشند، برخی دیگر ممکن است اثربخشی برخی درمان های سرطان سینه را کاهش دهند.

آب

آب برای زندگی ضروری و برای سلامتی حیاتی است. آب حدود 50 تا 66 درصد وزن کل بدن را تشکیل می دهد. دمای بدن را تنظیم می کند، مواد مغذی را در بدن حرکت می دهد و از شر مواد زائد خلاص می کند. از دست دادن مقدار زیادی مایعات به علاوه مواد شیمیایی و مواد معدنی موجود در آنها می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا