آموزشی

روش استفاده مفید تر از اندروید

نسخه‌های متفاوتی از اندروید وجود دارد، پوسته ‌های سازنده مختلفی مانند سامسونگ، اوپو یا وان ‌پلاس روی هسته اندرویدی لایه ‌بندی شده‌ اند، و سطح سفارشی ‌سازی نامحدودی وجود دارد که می‌ توانید از Google Play یا سایر منابع شخص ثالث اعمال کنید. مراقبت از لپ تاپ

چگونه از اندروید اسکرین شات بگیرم؟

به سادگی حالت آماده به کار و صدا را همزمان پایین نگه دارید و از هر چیزی که نگاه می کنید یک اسکرین شات دریافت خواهید کرد. با این حال همه چیز را نمی توان گرفت. برخی از محتوای محافظت شده، مانند پخش ویدیو در برخی برنامه ها، در اسکرین شات شما ظاهر نمی شوند. برنامه لایکی چیست

اسکرین شات ها در گالری در پوشه خودشان ذخیره می شوند، اما اگر به دنبال اشتراک گذاری هستید، پس از ذخیره شدن می توانید مستقیماً از نوار اعلان ها این کار را انجام دهید.

در حال حاضر چند تغییر در این ترکیب از فشار دادن دکمه وجود دارد. سامسونگ قبلاً از کاهش صدا و دکمه هوم استفاده می کرد، اما اکنون از همان ترکیبی که بقیه استفاده می کند استفاده می کند.

از پوشه های اندروید استفاده کنید

پوشه ها راهی عالی برای سازماندهی برنامه های شما در صفحه اصلی شما هستند. برای کارآمدی بیشتر، می‌توانید پوشه‌ها را نیز در نوار میانبر در پایین صفحه نمایش قرار دهید.

این بدان معناست که می‌توانید تعداد زیادی از برنامه‌های اصلی خود را در اختیار داشته باشید بدون اینکه آنها صفحه اصلی شما را به هم بریزند، به طوری که تصویر زمینه دوست داشتنی گربه شما قابل مشاهده باشد.

برای ایجاد یک پوشه، فقط یک میانبر برنامه را روی دیگری بکشید تا یک پوشه به طور خودکار ایجاد شود.

برخی از دستگاه‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند پوشه‌هایی را در سینی برنامه‌ها (منو) بسازید که راهی عالی برای سازماندهی همه چیز در آنجا و یافتن برنامه‌تان آسان‌تر است. گفته می‌شود، اگر با پوشه‌ها در صفحه اصلی خود کار خوبی انجام داده باشید، به ندرت متوجه خواهید شد که از سینی برنامه‌های اصلی استفاده می‌کنید.

کارت SD یا نه؟

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک اسلات کارت microSD در دستگاه خود دارید، چند نکته وجود دارد که باید در مورد آن بدانید.

MicroSD مکانی عالی برای ذخیره محتوای اضافی برای دستگاه شما یا افزایش فضای ذخیره سازی است. اگر دستگاهی دارید که دارای اندروید 6 مارشمالو یا جدیدتر است، ممکن است به چیزی به نام Flex Storage یا Adoptable Storage دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می دهد از کارت microSD به عنوان حافظه داخلی افزایش یافته استفاده کنید. ظرفیت کارت microSD جذب می شود و برای هر چیزی که گوشی می خواهد استفاده می شود.

Flex Storage یک گزینه عالی برای کسانی است که حافظه کمی دارند، زیرا به این معنی است که می توانید آن را گسترش دهید و برنامه های بیشتری را بپذیرید. اگر نمی‌خواهید از Flex Storage استفاده کنید، همیشه نمی‌توانید از آن برای نصب برنامه‌های بیشتر استفاده کنید – فقط برای ذخیره فایل‌هایی مانند موسیقی یا عکس‌ها استفاده می‌شود.

نکته مهم این است که اگر می‌خواهید از microSD استفاده کنید، باید سریع‌ترین کارتی را که می‌توانید بخرید تا مطمئن شوید هنگام دسترسی به داده‌هایی که روی آن دارید، سرعت گوشی را کاهش نمی‌دهید. خوشبختانه microSD از طریق خرده فروشی هایی مانند آمازون ارزان و فراوان است.

انتقال فایل ها به گوشی و از آن

اندروید از این جهت عالی است که برای حمل و استفاده از انواع فایل ها انعطاف پذیری زیادی به شما می دهد. در آغوش گرفتن ابر به استفاده از سیم ارجح است و شما گزینه های زیادی برای دسترسی به آن PDF ها یا هر چیز دیگری که می خواهید دارید. می‌توانید از Google Drive برای جابجایی آسان فایل‌ها استفاده کنید و سپس می‌توانید از طریق هر مرورگر، یا در هر دستگاه Android، یا با برنامه‌های دیگر به آنها دسترسی داشته باشید.

برنامه‌های Google به شما امکان می‌دهند آن‌ها را به راحتی ویرایش کنید و برنامه‌های رایگانی برای مواردی مانند Docs و Sheets وجود دارد که برای کار بر روی اسناد خود در حال حرکت ایده‌آل هستند. از طرف دیگر، مایکروسافت برنامه‌های آفیس رایگان را برای اندروید ارائه می‌کند، اگرچه برخی از ویژگی‌ها فقط برای مشترکین Office 365 در دسترس هستند. دوباره با OneDrive به صورت همزمان کار می‌کند، بنابراین می‌توانید به فایل‌های مهم خود در همه دستگاه‌ها دسترسی یکپارچه داشته باشید.

از طرف دیگر، Dropbox نیز همین کار را انجام خواهد داد. برنامه را نصب کنید و می‌توانید فایل‌ها را از طریق فضای ابری به دستگاه خود منتقل کنید، اگرچه اگر نیاز به افزایش فضای ذخیره‌سازی داشته باشید، گران‌تر است.

Wi-Fi کار نمی کند؟

درست مانند داده های تلفن همراه، گاهی اوقات وای فای چشمک می زند. اغلب، فقط باز کردن تنظیمات سریع و خاموش کردن وای فای و سپس روشن کردن مجدد، اتصال را دوباره برقرار می کند. اگر عملکرد Wi-Fi ضعیف باشد، برخی از تلفن‌ها گزینه جابه‌جایی خودکار به شبکه تلفن همراه را دارند و معمولاً اگر چنین اتفاقی بیفتد، برای مثال هنگام پخش یک فیلم، اعلان دریافت خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا