موفقیت

نمونه های شایستگی های لازم برای موفقیت

ویژگی های رهبری و مدیریت

چه ویژگی های رهبری دارید که با موقعیتی که برای آن درخواست می کنید مرتبط است؟ برخی از مهمترین آنها را فهرست کنید.

  • تنوع و شمول – محیط کاری متنوع و محترمانه ای را ایجاد می کند که در آن اعضای تیم به همان اندازه که هستند ارزش قائل می شوند.
  • دیگران را توانمند می کند – به کارکنان اعتماد به نفس می دهد و اجازه می دهد تا وظایف خود را کامل کنند
  • اخلاق – با پیروی از استانداردهای اخلاقی بالا الگوی مثبتی برای دیگران قرار می دهد
  • نفوذ – حمایت و همکاری دیگران را جلب می کند و آنها را تشویق می کند که فعال باشند
  • تفکر استراتژیک – بر روی تصویر بزرگ تمرکز می کند و اطمینان حاصل می کند که اهداف و اهداف به طور استراتژیک با چشم انداز و ماموریت سازمان همسو هستند.
  • تیم سازی – یک تلاش تیمی را ایجاد و هدایت می کند که یک هدف مشترک را ترویج می کند. انسجام تیمی را ایجاد می کند

الزامات کارفرما و صنعت را در نظر بگیرید

نمونه‌های بالا نمونه‌هایی از انواع شایستگی‌های اصلی هستند که کارفرمایان تمایل دارند در داوطلبان به دنبال آن باشند. البته همه شرکت ها به دنبال شایستگی های یکسانی نیستند و الزامات بر اساس شرایط شغلی متفاوت است. هنگام تحقیق در مورد فرصت های شغلی به دنبال این نوع اطلاعات باشید.

شایستگی های خاص شرکت

صفحات شغلی شرکت گاهی اطلاعاتی در مورد شایستگی های مورد نظر ارائه می دهند. حتماً وب‌سایت هر شرکتی را که برای کار با آن درخواست می‌دهید بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در مورد شایستگی‌های اصلی آن‌ها می‌توانید بیابید.

دفتر تحقیقات فدرال (FBI) شایستگی های اصلی را که از نامزدها انتظار دارند در وب سایت fbijobs.gov فهرست می کند. شایستگی های مورد نیاز آنها شامل همکاری، ارتباطات، رهبری و غیره است.

شایستگی های اصلی مایکروسافت نیز به صورت آنلاین منتشر می شود. شایستگی‌های آن‌ها شامل تیم‌سازی، تمرکز بر مشتری و ارزش‌گذاری برای تنوع و غیره است.

سازمان های حرفه ای

سازمان های حرفه ای همچنین می توانند منبع خوبی برای شناسایی شایستگی های کلیدی برای مشاغل خاص باشند. وقتی می‌پرسید چه شایستگی‌هایی را باید به‌خصوص در صنعت خود برجسته کنید، وب‌سایت انجمن(های) حرفه‌ای را که بیشترین ارتباط را با شغل شما دارد بررسی کنید تا دریابید که آنها چه اطلاعاتی درباره شایستگی‌های مرتبط با صنعت ارائه می‌دهند.

انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) بدنه شایستگی و دانش (BOCK) را منتشر می کند که شایستگی های مختلف لازم برای موفقیت به عنوان یک متخصص منابع انسانی را فهرست می کند. این شایستگی ها شامل رهبری، عملکرد اخلاقی و تخصص منابع انسانی است.

موسسه حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) مجموعه دانش برنامه ریزی مالی شخصی (PFP) را منتشر می کند که تخصص حسابدارانی را که می خواهند به عنوان مشاور مالی خدمت کنند، مشخص می کند. این شایستگی ها بر مدیریت ریسک و تخصص ویژه انواع مختلف امور مالی شخصی مانند آموزش، املاک و برنامه ریزی سرمایه گذاری تمرکز دارند.

تحقیق خود را انجام دهید

انجام تحقیقات کارفرما و صنعت در مورد شایستگی های اصلی یک راه عالی برای به دست آوردن ایده از شایستگی های دقیقی است که باید در رزومه خود بگنجانید. البته، هر شایستگی که در رزومه خود فهرست می کنید باید به طور دقیق مجموعه مهارت های شما را منعکس کند، به گونه ای که شما را به عنوان یک کاندیدای عالی برای کارفرمایی که برای کار با او درخواست می دهید و موقعیتی که می خواهید برای آن در نظر گرفته شوید، قرار دهد.

استفاده از شایستگی های اصلی در رزومه

همه این بخش را در رزومه خود لحاظ نمی کنند. گنجاندن این اطلاعات می تواند به برنامه شما کمک کند تا واقعاً در بین مدیران استخدام برجسته باشد. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، ممکن است شانس بیشتری برای عبور از فیلترهای ATS و متعاقبا جلب نظر استخدام کننده داشته باشید. هنگام افزودن شایستگی های اصلی که به رزومه خود انتخاب می کنید، بهترین روش های زیر را در نظر بگیرید.

آنها را در یک نوار کناری در رزومه خود قرار دهید، و آنها را در یک لیست گلوله ای کوتاه ارائه کنید.

از حروف جمله در هر نقطه استفاده کنید. یعنی همانطور که در یک جمله (فقط کلمه اول) حروف بزرگ بنویسید.

به جای نقاط گلوله، ممکن است آنها را در یک خط زیر خلاصه رزومه خود فهرست کنید. اگر این مسیر را انتخاب کردید، از حروف عنوان استفاده کنید (هر کلمه را با حروف بزرگ بنویسید) و هر صلاحیت را به این صورت جدا کنید:

توانمندسازی رهبر | ارتباط متقاعد کننده | رهبر دیجیتال مارکتینگ

شایستگی‌های اصلی خود را به کلمات کلیدی صنعت پیوند دهید (به عنوان مثال: تحلیلگر داده‌های نتیجه‌گرا).

سعی کنید تقریباً ده ویژگی مهم را بگنجانید که اثری ماندگار بر استخدام‌کنندگان می‌گذارد. رزومه خود را پر از شایستگی ها نکنید.

چند نسخه مختلف از رزومه خود را ایجاد کنید و لیست های سفارشی از شایستگی های اصلی را بر اساس الزامات خاص برای موقعیت های مختلف در هنگام درخواست تنظیم کنید.

در میان انبوه جویندگان کار قد بلند بایستید

شکار شغل می تواند یک کار دشوار باشد. وقت گذاشتن برای تدوین یک رزومه کارآمد که مهارت های شما را برجسته می کند، پایه ای قوی برای همه چیزهایی که در راه است فراهم می کند. روزهای ارسال رزومه دقیقاً یکسان برای هر فرصت شغلی گذشته است. امروزه، دستیابی به یک رزومه تلطیف شده با مهارت های اصلی و کلمات کلیدی مناسب آسان است.

با بررسی نکات کلیدی برای نوشتن یک رزومه حرفه ای شروع کنید تا بتوانید مطمئن شوید که رزومه شما در وضعیت خوبی قرار دارد. موفق باشید آنجا!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا