11مهارت برتر که باید در رزومه بگنجانید
مهارت هایی که باید در رزومه خود اولویت بندی کنید به عملکرد نقش ، صنعتی که در آن مشغول به کار هستید و ماموریت شرکت بستگی دارد. با این حال، مهارتهایی وجود دارد، هم مهارتهای سخت و هم مهارتهای نرم، که تقریباً غیرقابل مذاکره هستند. به این ترتیب، هر متقاضی شغلی که به دنبال شغل جدید است، باید این مهارت ها را در هنگام اصلاح رزومه در انتظار جستجوی شغل بعدی خود در نظر داشته باشد. بهترین اپلیکیشن زبان آلمانی را دانلود نمایید.
1. مهارت حل مسئله
حل مسئله یک مهارت نرم و مهم در محل کار است زیرا برخی از سمی ترین محیط های کاری آن را در اولویت قرار نمی دهند.
در اینجا یک مثال است. کارمندی به نام تینا توپ را روی یک ایمیل مهم انداخت. هنگامی که متوجه شد این کار را انجام داده است، بلافاصله از مشتری عذرخواهی کرد و ضرب المثل “سیلی بر مچ” دریافت کرد. آموزش وردپرس از صفر تا صد اینجاست.
2. مهارت های تفکر انتقادی
مانند حل مسئله، تفکر انتقادی اغلب خلاق و آینده نگر است. این مهارت های پیشرفته تفکر انتقادی برای توجه به آنچه اتفاق میافتد به جای رفتن سریع به چیز بعدی، کند میشوند. آنها متفکر، متفکر و بیدار هستند.
3. انعطاف پذیری
انعطافپذیری کارمندی را توصیف میکند که میتواند با مشتها غلت بزند و در مواجهه با استرس ناتوان باقی بماند. انعطافپذیری مجموعهای از مهارتهای بسیار مطلوب است، بهویژه در فضای راهاندازی، جایی که همه چیز میتواند در یک لحظه تغییر کند.
4. مهارت های ارتباطی
مهارتهای نرم ارتباطی متفاوت است – و بیشتر در ابتدا سکوت کردن است.
ارتباط گوش دادن، یادگیری، جمع آوری دانش و انتقال آن است. ارتباط عبارت است از متفکر بودن با گفتار و کردار (زیرا ارتباط غیرکلامی نیز ارتباط است).
ارتباط در سازماندهی، مختصر و شفاف است. ارتباط بسیار مهم است، به خصوص در مورد کار از راه دور. این است که بدانید ایمیل چه چیزی می تواند باشد، چه زمانی باید در یک تماس ویدیویی تماس بگیرید، و چه مواردی باید در جلسه مورد بررسی قرار گیرد.
ارتباط مستلزم احترام، سازگاری و ذهن باز است.
5. کار تیمی
در نهایت، نیاز به یک تیم برای رفع یک مشکل بزرگ در محل کار است. چه مشکل سازمانی باشد و چه شخصی، اجرای یک راه حل طولانی مدت احتمالاً به بیش از یک نفر نیاز دارد. اینجاست که کار گروهی وارد عمل می شود.
یک حل کننده خوب در محل کار، یک بازیکن تیمی نیز خواهد بود. کار تیمی عالی تقریباً به هر عنصر دیگری که در بالا ذکر کردیم نیاز دارد. کار تیمی خوب مطلقاً نیازمند ذهنی باز و مهارتهای شنیداری مناسب است. برای کار به عنوان بخشی از یک تیم، باید بتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
علاوه بر این، یک عضو عالی تیم میتواند بدون اینکه زیادهروی یا سلطهجو باشد، به دیگران انگیزه دهد. او در ارائه و دریافت بازخورد در طول هر فرآیندی ماهر خواهد بود. او همچنین میداند که چه زمانی باید زمینههای پیشرفت را تحسین کند و به آنها اشاره کند.
6. مهارت های سازمانی
اگر تا به حال با کسی کار کرده اید که واقعاً سازماندهی شده است، رویای خود را زندگی کرده اید. شاید حتی کمی حسادت کردی. سازماندهی شدهترین افراد هرگز توپ را رها نمیکنند – و هر بار دستکم 30 نفر را دستکاری میکنند.
مهارت های سازمانی به ویژه هنگام همکاری از راه دور مهم هستند. بهترین سازمان دهنده شما در برنامه ریزی، تفویض اختیار، برنامه ریزی، اولویت بندی و برقراری ارتباط حرفه ای است.
مهارت های سازمانی برای برجسته کردن در رزومه مدیر پروژه بسیار مهم است.
این نوع مهارت ها ممکن است به تفویض اختیار، بودجه بندی، مدیریت افراد و مدیریت تقویم کمک کند.
7. خلاقیت
خلاقیت یکی دیگر از مهارت های نرم ضروری است که بیشتر از آن چیزی که هر کسی تصور می کند وارد بازی می شود. به طور معمول با نقشهای خلاقانه (مانند نوشتن، طراحی، هنرهای نمایشی) مرتبط است، خلاقیت میتواند (و باید!) در صورت امکان مورد استفاده قرار گیرد.
از آنجایی که بسیاری از مشکلات در محل کار می توانند مبهم باشند، آنها خواستار راه حل های خلاقانه هستند. هشدار: راه حل های خلاقانه را نباید با راه حل های آسان اشتباه گرفت.
تفکر خلاق توانایی یافتن یک راه کاملاً نوآورانه به جلو است. افراد خلاق دیدگاههای منحصربهفرد، راهحلهای جایگزین و مسیرهای جدید سازنده را به بخشها و شرکتها میآورند.
8. هوش هیجانی
هوش عاطفی مهمتر از همیشه است.
هوش هیجانی توانایی درک احساسات خود و دیگران در اطرافتان است.
کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات خود را مدیریت کنند، به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کنند، چالش ها را مدیریت کنند و با اطرافیان خود همدردی کنند.
هوش هیجانی را در سراسر رزومه و کار خود نشان دهید. اگر هنوز در مورد نحوه نشان دادن هوش هیجانی در رزومه خود نامشخص هستید، در اینجا چند ایده وجود دارد.
9. توجه به جزئیات
همه دوست دارند در رزومه خود بنویسند که جزئیات گرا هستند، اما این در واقع به چه معناست؟
برخی از استخدامکنندگان و مدیران استخدام پذیرفتهاند که وقتی «توجه به جزئیات» را در یک رزومه میبینند، درست در کنار یک اشتباه تایپی، خاموش میشوند. هنگامی که توجه خود را به جزئیات توضیح می دهید، نمونه هایی از زمان هایی را که چشم تیزبین شما باعث صرفه جویی در روز شده است را ذکر کنید.
آیا تا به حال درست قبل از راه اندازی کمپین به اشتباه تایپی برخورد کرده اید؟
آیا تا به حال متوجه شده اید که یک ذینفع مهم در ایمیل گم شده است؟
آیا شما ویرایشگر پیشرو برای هر قسمت از محتوای نوشته شده ای هستید که دفتر شما را ترک می کند؟
10. مسئولیت پذیری
مسئولیت پذیری، صداقت و شفافیت همگی عناصر مهم یک کارمند عالی هستند، اما تعیین دقیق آنها در فرآیند مصاحبه دشوار است.
مسئولیت پذیری به این معناست که وظایف خود را کامل می کنید، صاحب اشتباهات خود هستید و هر روز از تجربیات خود یاد می گیرید و رشد می کنید.
برای نشان دادن مسئولیت در رزومه خود، ممکن است جزئیاتی را در مورد اینکه چگونه به عنوان یک کارمند سطح پایه در یک سازمان شروع کرده اید و چگونه به طور فزاینده ای مسئولیت هایی به شما واگذار می شود را درج کنید.
11. مدیریت زمان
مطمئناً، میتوانید این را با مهارتهای نرم سازمانی همراه کنید، اما دلیل این کار این نیست. برخی از سازمان دهی شده ترین افراد در جهان زمان زیادی را صرف سازماندهی می کنند.
ما به آنها نیاز داریم، ما داریم! با این حال، کسی که در مدیریت زمان عالی است، میتواند کار را با مهارت انجام دهد – همه اینها بدون از دست دادن یا اتلاف لحظهای.